Weer thuis en nagenieten van 4 heerlijke weken.

22 september 2023 - Barendrecht, Nederland

Vrijdag 22 september

Nog even terug naar donderdagochtend. Na het ontbijt even kijken naar de weersvoorspelling. In het zuiden is het weer zeker beter dan thuis in het westen. Dus we besluiten de camper maar alvast aan de binnenkant schoon te maken. Daarna richting thuis. We doen het op ons gemak. Vanaf Eindhoven begint het te regenen. Maakt dat het schoonmaken van de buitenkant straks gemakkelijk?

Even na half één komen we thuis aan. Mede door de voorbereidende handelingen is de binnenkant van de camper al snel leeg. Dan nog even de garage. Samen trekken we deze snel leeg. Maar wat heb je dan een troep in huis staan. Wat neem je allemaal mee?

Nog even de buitenkant van de camper schoonmaken. Doordat het nog steeds regent is afzemen (droogmaken) gelukkig niet nodig. Camper aftanken, vuil watertank leeg, zo ook het toilet. Inleveren en dan weer terug met de eigen auto naar huis. Wel weer even wennen, schakelen i.p.v. 4 weken automaat. Maar ja, dat hoort er bij.

Eten in huis halen is niet nodig. Frank heeft ons uitgenodigd om bij hem te komen eten, en ja, dat kunnen we natuurlijk niet afslaan. Het smaakte  heerlijk. Gelukkig Frank ook blij kunnen maken een beetje uitbreiding van zijn verzameling.

Vandaag, vrijdag ook nog een beetje uitslapen. Ja er is nog heel veel op te ruimen en te wassen. Grady is al eerder wakker dan Danny en gooit de eerste was al aan de gang.

In de loop van de ochtend gaat Danny wat boodschappen doen. Er is de laatste dagen toch wel het een en ander opgegaan. Tijdens het boodschappen doen komt hij een vriendinnetje tegen, dat hij al meer dan 50 kent. Snel even bijbabbelen en dan weer door met de boodschappen.

En als we terugkijken kunnen we denken aan een weer fantastische vakantie. Veel mooie hoogtepunten, mooie herinneringen gemaakt. En dan nu binnenkort maken voor het komende jaar.

We hebben de volgers dit jaar niet op de hoogte gehouden van de tussenstanden op velerlei niveau. Nu wel de eindstanden:

Vissen: 0-0, we hebben dit jaar de visspullen thuisgelaten.
Fietskilometer: 248,90 KM, nee het rondje over de camping op de 250 te halen wilden we uit principe niet halen.
reiskilometers 2780 (minder dan dat we gewoon zijn)
Skipbo: D-8 G 17, D + 70 dus Grady gewonnen
Qwixx: D-18 G 14, D + 149 dus Danny gewonnen

Foto’s: 1550

Boeken: Danny las er 2 en Grady 14
Campings: 13, Maissin, Mulhouse, Bern, Lugano, Monza, Milaan, Triesen, Ravensburg, Freiburg, Kehl, Saarburg, Bernkastel en Meerssen.

Grady mag maandag weer aan de slag en Danny heeft nog een weekje vrij, moet verplicht nog wat vrije dagen opmaken. Aan alle lezers, bedankt voor het volgen de afgelopen tijd en de leuke reacties die we ontvingen. En tot onze volgende reis.

1. Tiny poel:
    22 september 2023
    Oost West thuis bestfijn weer veilig thuis😘😘
  2. Ditty Oppelaar:
    22 september 2023
    Bedankt voor de verslagen van jullie reis, het was weer aangenaam leesvoer. Gelukkig alles goed gegaan. En nu nagenieten. Liefs van ons. Xxx
  3. Helmi Kraima:
    23 september 2023
    Het was weer echt gezellig om te lezen.Jammer dat het weer afgelopen is😞.Wel heel eervol om in het laatste verslag genoemd te worden 😄Ik kijk weer uit naar het verslag van jullie volgende vakantie!