Een aanslag op het vakantiebudget

31 augustus 2015 - Bregenz, Oostenrijk

maandag 31 augustus 2015

Een aanslag op het vakantiebudget.

Nadat we vanmorgen op redelijk normale tijd zijn opgestaan, en hebben ontbeten, hebben we eerst de basis voorraad aangevuld. Even een beetje boodschappen gedaan. Daarna een ritje van 15 kilometer naar Metzingen. Een van de grootste, zo niet het grootste, outlet centre van Europa. Heel toevallig gisteren gelezen dat het ooit in de jaren 70 is begonnen als weekend verkoop aan het personeel van Hugo Boss (dat in deze stad zijn basis heeft). We zijn er bijtijds, de winkels zijn nog dicht, dus eerst maar even een bak koffie. Daarna even langs de grote merken als Adidas, Nike, Puma (je moet meerdere merken noemen, anders wordt het reclame) en dan vervolgens naar de favoriet van Danny. Binnen het uur staan we weer buiten, twee tassen vol en een grote hap uit het vakantiebudget armer. Broeken, shirts, polo’s, vest, leuke trui, en de kledingkast is weer meer dan gevuld.

Na het geld uitgeven gaan we op weg naar Bregenz in Oostenrijk. Een route die we afgelopen jaar ook al voor een groot deel hebben gereden, toen naar Friederichshaven aan de Bodensee in Duitsland. Nu een kleine 40 kilometer verder. Was weer een heel mooie route om te rijden. Het eerste stuk vroeg veel van de stuurmanskunsten van de man achter het stuur. Fors klimmen en dalen met de nodige haarspeldbochten. Zo tegen drie uur bereikten we de camping. We mochten zelf een plaatsje zoeken. Wat vooral opviel op deze camping was dat de plaatsen niet al te groot waren en we hebben dus best wel even moeten zoeken naar plek die groot genoeg was om ons busje (van bijna 8 meter, inclusief fietsenrek) neer te kunnen zetten.

Inmiddels is de temperatuur al weer opgelopen naar 34 graden. Dus op het gemak luifeltje uitdraaien, stoelen en tafel neerzetten en vooral niet te veel bewegen. Grady besluit om even te gaan zwemmen in het meer en Danny zoekt de schaduw op. Niet te veel bewegen. Bij iedere beweging breekt het zweet je uit. Uiteindelijk loopt de temperatuur op tot 37 graden. Waar hebben we het aan verdiend?

Toch moet er een keer gegeten gaan worden, hoe warm het ook is. Dan, als echte Hollanders, maar de van huis meegenomen macaroni ontdooien, de bij Blokker gekochte buitenbrander opzoeken en instaleren en het geheel maar even bakken. Maar het smaakte lekker.

Nog even proberen de zonsondergang boven het meer mee te nemen en daarna de route voor morgen proberen te plannen. Het wordt een hele rit. Vanuit Bregenz, via Innsbruck naar Italië en hopelijk weten we Riva, aan de noordkant van het Gardameer, te bereiken. Ruim 400 kilometer te gaan, dus we gaan vroeg starten.

1. Henk Stoopendaal:
    1 september 2015
    Hoi jongens, de meeste mensen vinden het reizen naar een
    vakantiebestemming een ramp of iets dergelijks. Maar jullie genieten vanaf dag een. Ik denk dat het o.a. komt omdat jullie je bed bij je hebben. Resultaat biljarten 8 van 20 beurten. niet erg op schot. tot morgen.