Een dagje rust en een probleem met het afvalwater.

3 september 2016 - Carpentras, Frankrijk

zaterdag 3 september 2016

Eerst hebben we geprobeerd een beetje uit te slapen, maar dat lukt niet echt bij een temperatuur van rond de 20 graden. Het is gewoon zweten geblazen. Toch weten we het te redden tot een uur of 8. Lekker ontbijten, bakkie koffie en dan maar weer eens een keer de Gazelles van het rek afhalen. Fietstassen mee (je weet maar nooit) en dan de stad in. De route is niet al te moeilijk en al snel vinden we een plek waar de fietsen goed neer kunnen zetten. Het blijkt bij een restaurant te zijn, aan de zuidkant van het oude centrum, waar 18 jaar geleden heerlijk hebben gegeten. We stekkeren lekker door het centrum heen. Wat ons opvalt, rekening houdend met onze herinneringen, heeft het oude centrum haar “grandeur” van destijds wel een beetje verloren. Ook hier veel leegstaande winkels, achterstallig onderhoud van de vele panden. Jammer, maar dit is niet het beeld dat in ons geheugen vast zit. Toch vermaken we ons prima. We bezoeken nog een en ander en dan zoeken we de fietsen weer op.

We willen op zoek naar de gele driepoot. De internet verbinding op de camping is erg traag en we vertrouwen daar niet volledig op om nog wat foto’s te plaatsen. Het plaatsen van een paar regeltjes tekst kost al ruim 10 minuten. Laat staan hoe lang het plaatsen van de foto’s gaat kosten. Hoe ver we ook fietsen, die driepoot weten we niet te vinden. Dus dan maar weer de terugweg opzoeken. Hierdoor hebben we vandaag dus wel wat lekker kilometers (absoluut niet vlak) weggetrapt.

Als we terugkomen op de camping is het al ruim 36 graden. Niet te veel bewegen, voldoende vochtigheid tot je nemen en lekker uitrusten.

Na het avondeten de camper alvast weer reisklaar maken. Morgen naar Le Puy, om en nabij de 230 kilometer, die we proberen allemaal binnendoor te rijden. Wordt dus weer opletten voor de navigator. Maar voordat we vertrekken moeten we ook de vuilwatertank zien te legen. Dat valt nog helemaal niet mee, zeker wanneer er bij de verhuur niet een slang is meegeleverd om deze tank gemakkelijk te kunnen legen. Vorig jaar hadden we dit probleem in Italië ook al, alleen konden we daar vaak bij benzinestations wel het vuile water kwijt. Hier in Frankrijk is dat dus een ander geval. Eén keer hebben we op een parkeerplaats de tank kunnen legen op een plek die bedoeld was voor bussen. Nu hebben we ook wel een busje, maar het is absoluut geen mega touringcar. Een andere keer hebben we lopen zeulen met emmers om toch maar de tank kunnen legen. Gelukkig is er naast de camping een zogenaamde camperplaats waar we de tank wel kunnen lossen. Dus nadat de motor een beetje is warmgedraaid, eerst de tank legen.

1. Henk Stoopendaal:
    4 september 2016
    Wat kan iets eenvoudigs als vuilwater toch een probleem geven.
    Maar ja thuis is het eenvoudig geregeld. dus ook in Frankrijk komt het voor dat de grandeur verdwijnt.
    Ook in Woerden verdwijnen winkels en komt er niets voor terug.
    Ben benieuwd welke plaatsen jullie nog aandoen.
    Tot dan.