Nog een dagje zon

19 september 2015 - Peschiera del Garda, Italië

zaterdag 19 september 2015

En we doen het inderdaad lekker rustig aan vandaag. Beetje uitslapen, op het gemak ontbijten en dan vooral lekker onderuit onder de luifel. Mensen kijken en een beetje lezen. Af en toe een praatje maken met mensen die om ons heen staan. Je verbazen waarom mensen vertrekken naar een andere camping. Eén van de buren vertrok omdat het zo druk was. Wat wil je dan op zo’n grote camping? Ga dan op zoek naar kleinere campings.

Zit je lekker te lezen onder de luifel, met een bak koffie onder handbereik, zie je opeens een collega van de Douane voorbijlopen. Hij is overigens ook korfbalscheidsrechter. Zo ver van huis en dan toch nog een bekende. Toch even een praatje maken en dan weer ieder zijn eigen ding.

Rond de middag lopen we nog een eind langs het meer. Het is jammer dat het water zo laag staat en het daardoor een beetje stinkt. Onderweg stoppen we even bij een restaurantje om wat te drinken. We besluiten ook om maar direct ook wat te eten. Het is best een leuke zaak. Beetje modern ingericht, zonder heel erg chick te zijn. Aardig personeel en een verrassende menukaart. Lekker smullen en dan weer verder wandelen.

We lopen nog een beetje over de camping. Even lekker rondkijken. Niet nadenken, alleen maar kijken en genieten en je soms verbazen hoe mensen hun kampeerplek inrichten. Dan toch maar weer terug naar onze eigen stek. Nog maar even genieten van het lekkere weer. De temperatuur is weer dik boven de 25 graden. Lucht is blauw en de zon schijnt volop. Misschien is het wel de laatste dag dat buiten kunnen zitten in korte broek.

Na een klein beetje puzzelen hebben we gisterenavond besloten om morgen richting Innsbruck in Oostenrijk te rijden. Niet al te ver en voor het restant van de terugreis hebben we dan nog 4 dagen. Moet te doen zijn.

1. Henk Stoopendaal:
    19 september 2015
    Ja het weer is hier niet je dat. 17 tot 20 graden. En dan tussendoor recht naar beneden vallende regen. Waarbij de wolken zorgen voor minder licht. De vakantie loopt naar z'n einde. Nog een kleine week en dan is het weer wennen aan de orde van de dag. Maar niet mopperen want jullie hebben goed genoten en kunnen er weer even tegen. Tot morgen. O ja heb zojuist weer auto gereden. hij staat nu voor mijn deur. Beneden dan hè.