Great Ocean Road, deel 2.

8 maart 2017 - Geelong, Australië

woensdag 8 maart 2017

Ook vanmorgen eerst weer gezorgd dat alles goed was afgesloten, en daarna weer aan de gang. De rest van de mooie route vervolgen. Het is op zijn tijd weer flink sturen, keren en draaien en vooral de snelheid in de gaten houden. Zoals al eerder geschreven, je mag hier 100 kilometer rijden, maar op 90% van de route is dit echt niet te doen. Bochten met een snelheid van niet meer dan 25 per uur zijn geen uitzondering. Maar het is echt wel een fantastische route. Onze eerste stop maken we bij Kennett River. Hier drinken we een bak koffie. Direct achter het restaurant bevindt zich een national park waar de koala’s in het wild te zien zijn. Danny bewaakt de bus en Grady wandelt naar boven. Rond het restaurant vliegen er diverse soorten papagaaien en ook de bekende kookaburra (familie van de ijsvogel). Eentje blijft er heel rustig zitten op de balustrade van het terras. Trekt zich van niets of iemand wat aan en blijft gewoon zitten.

Grady komt verhit terug van de wandeling naar de koala’s. Ze heeft er een aantal gezien. Dan gaan we weer verder. De volgende stop is in Anglesea. Hier lunchen we ook lekker. Opvallend is dat in de winkel waar we de lekkere broodjes kopen erg veel (voor Australië) vreemde dingen te koop zijn. Croisants, pain chocolade, manneke pis-drop en nog heel veel meer van dit soort lekkernijen. Wij houden het bij een lekker broodje. Nog 25 kilometer te gaan en dan zijn we weer in Geelong, daar waar we afgelopen zondag onze trip door Zuid-Oost Australië zijn begonnen. Onderweg nog even de gebruikelijke boodschappen gedaan. Snel naar de camping. Nu hebben ze wel plaats, in tegenstelling tot afgelopen zondag. Busje neerzetten. Stroom aansluiten en dan lekker een beetje hangen en lezen. Ook plannen maken voor de komende dagen.

We willen, net voorbij Melbourne, naar Phillip Island. Een bekend motorcircuit. Kunnen we ook een leuk museum gaan bekijken. Snel naar de receptie met het verzoek een plekje te reserveren. Gaat niet lukken. Volgeboekt. Het blijkt een feestweekend te zijn hier in Victoria en iedereen trekt er op uit. Wel vinden we een camping in Melbourne. In één van de buitenwijken. Voor ons niet geheel onbekend. In 2013 hebben we hier ook gestaan. Morgen dus een relatief korte rit. 2 nachtjes in Melbourne en dan weer verder plannen maken.

1. Henk Stoopendaal:
    9 maart 2017
    jullie gaan met nog drie dagen naar de helft van de vakantie.
    Hier vliegt de tijd voorbij. ook al omdat er erg veel zieke mensen zijn.
    ben benieuwd of dat vliegen van de tijd ook bij jullie is.
    Nog veel vakantiegenoegen. Geniet er van. Het is zo weer voorbij.
    Adieu.