Koeienstront en weer eens wat nieuws.

30 augustus 2016 - Nîmes, Frankrijk

dinsdag 30 augustus 2016

Vandaag is het eindelijk gelukt om op tijd te vertrekken. Even na 7 uur is Danny wakker. Hij leest nog een beetje en gaat dan beginnen met het opruimen van de laatste spulletjes. Tijdens het opruimen wordt Grady ook wakker. Even de tijd nemen en dan uit bed kruipen. Het is zowaar een beetje frisjes geweest vannacht. Het blijkt maar 10 graden te zijn. Ook wel weer eens lekker om met deze temperaturen te kunnen slapen. Even voor 8 uur gooien we de motor aan de gang. Nog even de schoonwatertank vullen en dan vertrekken we echt.

Gisterenavond hebben we de route goed doorgenomen. Toch vertrouwen we op de navigatie. Die is ook nog niet helemaal wakker, waarschijnlijk. En ondanks dat, volgen we de navigatie. In plaats van de snelste route, wordt de kortste route aangegeven. Op zich niets op tegen, maar we willen een beetje opschieten vandaag. Toch zijn we zo eigenwijs de navigatie te volgen en ons niet aan de afspraken, houdt je aan de ouderwetse kaart, te houden. Het voordeel is dat je wel een heel mooie route krijgt voorgeschoteld. Door leuke kleine dorpjes, gehuchten en speldenprikken op de kaart. Nadeel is ook dat in deze plaatsen soms de koeien nog los lopen over de straten. Nu is dat loslopen niet zo erg, maar hetgeen ze tijdens dat lopen laten vallen. De hele weg is ermee besmeurd. En daar rijden we dan doorheen. Je kunt het wel raden. De camper zit ook vol met stront. Zullen we tussendoor het busje toch een keer moeten schoonmaken.

Na een mooie etappe, vinden we de snelweg richting Montpellier. Richting het zuiden. Ook dit is een mooie route. Veel bochtenwerk, klimmen en dalen. Wel schieten we lekker op. Even de rondweg langs en door de stad en dan de volgende snelweg richting Nimes. Onderweg nog even een broodje eten en dan op zoek naar de camping. Met behulp van de navigatie, die inmiddels wel wakker is, vinden we de camping al snel. Een paar kilometer buiten de stad. Misschien iets te ver (en te gevaarlijk om op de fiets te doen, geen fietspaden aanwezig) om op de fiets te doen. Wel ontdekken we een bushalte voor de camping. Een goed alternatief. Bij het inchecken is de dame achter de balie bereidwillig ons uit te leggen hoe we met de bus in de stad kunnen komen.  Dat moet dus gaan lukken.

Ook doen we op deze camping een nieuwe ervaring op (voor campings dan). In de vakantieresorts in bijvoorbeeld Griekenland, Turkije en Spanje) waar je hebt geboekt voor een all-inclusive arrangement krijg je zo’n polsbandje om. Ten teken dat je één van de gasten bent. Zo kun je dan je eten en je drankjes halen en zijn die op vertoon van het bandje gratis. Je hebt tenslotte all-inclusive geboekt en betaald. Nu krijgen we hier ook zo’n polsbandje. Alleen hier is het om aan te tonen dat je “gast” bent op de camping en dat je hebt betaald. Jammer genoeg moet je voor het eten en drinken ook nog steeds betalen.

De ons toegewezen plek hebben we al snel gevonden. Snel de camper neerzetten en ons installeren. Het is warm. Wel 3 keer zo warm als vanmorgen bij het vertrek. Luifeltje uit en we hebben lekker schaduw. Gelukkig ook nog een klein beetje wind. Dat maakt het aangenaam. Grady gaat lekker zwemmen in het zwembad vlak naast onze stek en Danny gaat een beetje lezen, de route bijwerken op de kaart en aan het schrijven. Straks plannen maken voor vanavond en morgen.

En dan nu weer even de tussenstanden:
- kilometers 2007, we liggen iets voor op schema
- vissen, onveranderd 19 - 13 voor Grady (met ook de grootste en kleinste vis)
- skipbo 5 – 3 voor Grady, Danny +27 (bijna zoals gebruikelijk)
- boeken: 2 voor Danny en 6 voor Grady.

1. Henk Stoopendaal:
    31 augustus 2016
    Je weet toch dat Grady een heel speciaal gevoel toont tijdens spelletjes.
    Daar kom je nooit omheen. En met vissen is ze zo goed dat ze gewoon aanklampen.
    Koetjes zijn leuke beesten he.