Een lange rit met wisselend weer

28 augustus 2016 - Figeac, Frankrijk

zondag 28 augustus 2016
We hadden graag vroeg willen starten, zo rond een uur of 8. Gelukkig was het vannacht weer aardig afgekoeld en waaide er een fris windje. Dus alle ramen en dakluiken open om een beetje verkoeling te krijgen. Toch hebben we allebei onrustig geslapen. Veel wakker geweest. Daarom staan we ook iets later op en vertrekken we dus ook wat later. Net voor negen uur verlaten we de camping en pakken de route binnendoor richting Tours. Mooi stukje om te rijden. Daar gaan we de snelweg op. Even doortrappen. Bij vertrek is het nog steeds 19 graden, gedurende de rit loopt de temperatuur op naar 29 graden. In de omgeving van Poitiers trekt de lucht ineens dicht. Het asfalt is nat. Dus het heeft geregend. Dat is ook te merken aan de temperatuur, nog maar 21 graden. Dan 119 kilometer binnendoor richting Limoges. Ook hier weer een mooie route. We schieten lekker op. Het weer knapt weer op. De lucht trekt open en de temperatuur kruipt weer naar de 30 graden. Zonnetje staat vol in de cabine. Zo af en toe zetten we de airco maar even aan om de temperatuur binnen niet te hard op te laten lopen. Bij Limoges de A20 op. Weer slaat het weer om. Zwaar bewolkt, beetje mistig en ook regen. Na ruim 140 kilometer verlaten we de snelweg weer. Nog 45 te gaan. De zon komt weer door. Even voor vier uur bereiken we , met een klein beetje zoekwerk de camping. We zijn dwars door de stad gereden en hebben al enkele plekjes van de stad van 20 jaar geleden herkend. Morgen maar eens kijken wat we nog kunnen terugvinden, maar dan op de fiets.
We hebben een mooie ruime plek gevonden op de camping. Het is er overigens erg rustig. Nog geen 10% van de beschikbare plaatsen zijn bezet. Komt vast doordat in bijna alle Europese landen de zomervakanties nu voorbij zijn. Was onderweg overigens ook goed te merken. Het verkeer Noordwaarts was aanmerkelijk drukker dan Zuidwaarts, zoals wij reden. Vandaag is ook de laatste dag dat het restaurant op de camping is geopend. Dat vertelde ze ons gelukkig wel bij het inchecken. Vanavond dus maar “buiten de deur” eten.
En dan nu de tussenstanden:
- kilometers 1707, we liggen iets voor op schema
- vissen 19 - 13 voor Grady (met ook de grootste en kleinste vis)
- skipbo 1 – 1 Grady +1 (ja gisterenavond pas de eerste spelletjes gedaan)
- boeken: 1 voor Danny en 4 voor Grady
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk Stoopendaal:
    30 augustus 2016
    Nou ja zo kan die wel weer. De temperatuurverschillen. daar zou je ziek van kunnen worden. Maar jullie zijn natuurlijk globetrotters. Dus dat treft jullie niet. Lekker hoor buiten de deur eten. op deze wijze wordt het wel verwennerij. Jongens geniet ervan hoef ik niet meer te schrijven. dat gebeurt elke dag. Ahoy.