Van Limburg naar Monschau

27 mei 2014 - Monschau, Duitsland

Dinsdag 27 mei 2014

Later in de avond is het alsnog beginnen te regenen. En niet zo zuinig ook. Toch maar proberen te gaan slapen. En als je dan vlak onder het dak ligt, lijkt het nog veel harder te regenen dan het in het echt is. Maar het blijkt dus wel te helpen. We vallen allebei lekker snel in slaap. Als we opstaan regent het nog steeds. Na het ontbijt moeten we toch naar buiten. Dus korte broek aan, schoenen inruilen voor slippers en regenjas aan. Dan in de stromende regen de stroomkabel opruimen, luifel indraaien en we zijn startklaar. Nog even afrekenen en dan rijden we weg.

Eerst een stukje snelweg. De A3 deze keer. Niet Danny zijn favoriete snelweg, maar we kunnen niet anders, dan richting Koblenz, nog een stukje doorrijden en dan binnendoor. Gelukkig is het weer een beetje opgeknapt, het regent in ieder geval niet meer. Het is even zoeken naar de juiste route (we hebben bijna de hele binnenstad van Mayen gezien, soms best wel lastig om door de smalle straatjes te komen), maar uiteindelijk hebben we de route te pakken. En het blijkt een prachtige route te zijn.

We rijden uiteindelijk ook nog langs een groot deel van de Nurburgring. Blijkbaar is er vandaag iets speciaals te verwachten. Op het laatste stuk weg naar het circuit zien we diverse cameraploegen in de berm klaar staan met hun apparatuur. We gaan er maar van uit dat ze niet op ons staan te wachten. Geduldig rijden we verder. Lekker rustig tempo, de weg is niet al te breed en het bochtenwerk is ook niet te versmaden. Af en toe klimmetje of afdeling van tegen de 15%. Laten we zeggen dat we later bij het inleveren van de bus kunnen zeggen dat ie lekker is ingereden.

Even voor twee uur rijden we de camping op, net buiten Monschau. Dan typisch Duits, Ruhezeit tot drie uur. We wachten geduldig en Danny gaat de camping vast verkennen. Ziet er netjes uit. We krijgen een mooi plek toegewezen. Jammer dat het nog steeds behoorlijk waait, daardoor kunnen we de luifel niet uitzetten en laten drogen. We installeren ons en nemen een lekker glaasje. We eten in het restaurant van de camping. Een gezellig klein lokaaltje. Er zitten schijnbaar een paar plaatselijke stamgasten aan de bar. Ze maken herrie voor velen, terwijl ze maar met vijf aan de bar zitten. Schijnbaar proberen ze indruk te maken op de nieuwe bardame (zo blijkt). Niet aan storen en een beetje van afsluiten. Gelukkig maakt het eten een hoop goed. Daarna terug naar de bus, zelfs de kachel even aan en dan maar lekker gaan slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade