Na regen komt zonneschijn

16 september 2015 - Peschiera del Garda, Italië

woensdag 16 september 2015

De afgelopen nacht heeft het ook weer meer dan behoorlijk geregend. We werden er zelfs wakker van. Toch besluiten we deze ochtend te vertrekken. Zoals gisteren al beschreven heeft Grady net zo lang gezocht naar een camping en omgeving (of toch andersom) waar het weer nog een beetje goed was. Als Grady – Grady stelt ze de navigatie in, en we rijden even na 9 uur vanaf de camping richting Milaan, met als eindbestemming Peschiera. Aan de zuidkant van het Gardameer.

Tot in de omgeving van Milaan hebben we heel veel regen onderweg, best wel vermoeiend. Daarnaast is het heel erg druk op de weg. Maar met een beetje geduld, soms een beetje lef, slaan we ons er goed doorheen. Naast dat het droog is geworden, loopt ook langzaamaan de temperatuur op. Vertrokken we met 14 graden, inmiddels wordt de 24 aangetikt. Onderweg nog wel even gestopt voor een broodje en een bak koffie.

Grady had een heel mooie camping uitgezocht. Vlak aan het meer, niet ver van het centrum en goede voorzieningen. Als snel vinden we deze camping. Maar wat ons in de afgelopen 5 reizen, meer dan 16000 kilometer, meer dan 100 campings, nog nooit gebeurt is, gaat nu wel gebeuren. De camping is vol, geen plaats.  Dit is voor ons echt uniek. Ze verwijzen ons naar een alternatief. Aan de andere kant van de stad. Gelukkig geven ze ook nog even een adres. Dus Miepie instellen en de aanwijzingen volgen. Na een klein kwartiertje hebben we de camping gevonden.

Al snel vinden we een geschikte plaats voor de komende 2 nachten. Wel is het een super grote camping. Meer dan 2000 plaatsen, naast het hotel en de huisjes en caravans die te huur zijn. De camping heeft een serieuze supermarkt, zijn eigen groentewinkel, een fietsenwinkel (inclusief reparatie) en  nog veel meer.

Het enige minpunt is, is dat vandaag het internet niet werkt. Dus we kunnen ons verhaal niet plaatsen en jullie moeten dus even geduld hebben. Morgen misschien toch maar even de gele driepoot hier in de stad opzoeken? En ja wat doe je dan zonder internet? Gewoon net als vroeger een echte krant scoren. En dan deze op het gemak helemaal doornemen.

Vanavond maar weer eens een keertje zelf gekookt. Een beetje van Knorr en een beetje van mezelf. Lekker gebruik maken van onze buitenkeuken. Blijkbaar werkt dat aanstekelijk, want ook enkele buren zie je ineens slepen met kooktoestellen en zij gaan ook buiten koken. Dan nog even afwassen. Helaas moet dat ook gebeuren. Beetje lezen, spelletje, glaasje en dan weer lekker slapen.

1. Henk Stoopendaal:
    17 september 2015
    Ik geniet van jullie verhalen. Maar ik zal toch blij zijn als jullie thuis zijn gekomen. Vier weken vliegen voor jullie natuurlijk om. Maar hier is dat anders. Maar goed aan alles komt een einde. dus alles zal reg kom. Ook hier is regen heel gewoon. Maar een zonnetje is er ook nog wel.
    Tot morgen.
  2. Ditty Oppelaar:
    18 september 2015
    Wouw wat een leuke reisveslagen en mooie foto's zeg.Ja nu op de terugreis. Maar ik heb geen medelijden met jullie hoor!!!!Ha ha. Veel plezier en geniet er maar lekker van. Lieve gr van Mij en Mon.