Regenachtige dag en al weer een leuk museum.

21 maart 2017 - Kiama, Australië

Dinsdag 21 maart 2017.

Omdat we gisteren besloten hadden hier in Kiama nog een dagje langer te blijven, maar even uitgebreid onderzoek gedaan bij de receptie. Zoals bij bijna alle campings hier Down Under, hebben ze ook hier een hele muur met allemaal folders en flyers met bezienswaardigheden in de (ruime) omgeving.

Danny vindt een folder van The Australian Motorlife Museum in Kembla Grange. Het is een privéverzameling van auto’s, motoren en van allerlei andere dingen. Typemachines, gereedschappen, telefoons, (verkeers)borden, grammafoonspelers en radio’s en nog veel meer. Het museum wordt ondersteund door de NRMA (National Roads and Motorist Association), zeg maar de Australische ANWB. We vinden het best wel jammer dat het museum zo afgelegen ligt.

Al snel raken we in gesprek met één van de vrijwilligers. Daarna gaan we snel de hal in. Mooie auto’s en heel bijzondere motoren. Ook de andere verzamelingen zijn bijzonder. Ook staan er “gelukkig” 2 brandweerauto’s. Danny ook weer helemaal happy. Jammer voor hem dat hij niet één van de helmen mee mag nemen. Het blijft natuurlijk wel een museum.

Een ander vertelt nog het een en ander over de motorfietsen, enkele auto’s, een vouwwagen uit het begin van de vorige eeuw en een zelf gebouwde caravan uit de begin jaren vijftig. Tussendoor valt er een hevige regenbui op de daken van de hallen. Maakt niet uit, wij zijn binnen.

Na nog een praatje met beide mannen over reizen en genieten van het leven, verlaten we het museum.

We proberen een alternatieve route te vinden voor de terugweg naar de camping. Lukt niet helemaal. Gewoon omdat de weg ophoudt en we niet verder komen. Dus hier en daar hebben we de A1 gewoon nodig. Met hier en daar een beetje geluk komen we weer terug in het centrum van Kiama. Eerst maar even een hapje eten. Dan nog even een beetje struinen door het centrum. Beetje souvenirs inkopen. Toch ook nog even kijken bij de blow holes, maar de oceaan is niet boos genoeg.

Dan maar terug naar ons stekkie.

We staan nog niet lang en dan begint echt de voorspelde regen te vallen. Niets aan de hand. Gewoon aanpassen. Beetje lezen, puzzelen en nadenken over de dag van morgen. Gedurende de rest van de middag vallen er diverse forse regenbuien. De deur en de ramen moeten echt dicht, anders regent het in. Het vreemde is wel dat de temperatuur onveranderd hoog blijft, zelfs voor de herfst, nog steeds boven de 25 graden. Maar ja, wat is er mis met een paar uurtjes lekker relaxen? Niets toch? We vermaken ons in ieder geval opperbest. Als de avond valt verschijnt er zelfs een lichte regenboog. Na regen komt zonneschijn. Nog twee nachtjes met het busje en dan verder in hotels. Wel nog even kijken waar we morgen naar toe gaan.

1. Frank:
    21 maart 2017
    Mooi man. Lekker genieten nig maar.
  2. Henk Stoopendaal:
    21 maart 2017
    Ja dat wordt het begin van het einde van deze vakantie. Hotels is dat iets voor jullie. Na al die machtige trips. wel voor om te schakelen natuurlijk. Dat je dat museum nog tegenkomt is natuurlijk heel mooi. Vooral indien er hele leuke dingen aanwezig zijn. Kinderachtig dat je die helm niet mocht meenemen.
  3. Carla poel:
    21 maart 2017
    Het gaat zo snel! Geniet nog maar lekker!

Xx
  4. Yvonne:
    21 maart 2017
    Ja aan alles komt weer een eind helaas. Toch vinden wij het ook fijn als jullie werk wat dichter bij huis komen zodat we weer gezellig koffie kunnen komen drinken.