En dan sta je ineens op een golfbaan.

2 september 2021 - Arnhem, Nederland

donderdag 2 september 2021

We zijn inmiddels halverwege de vakantie. 2 weken onderweg en nog 2 weken te gaan. Na rijp beraad hebben we gisterenavond besloten om richting Arnhem te gaan. Het valt nog niet mee om een geschikte kampeerplek te vinden. Na veel speurwerk vinden we er één nabij Elst, vlak bij Arnhem. Hierover later meer.

Even na negen uur is alles ingepakt. We zeggen de boerin nog even gedag en stellen de navigatie eerst in op Deventer. Daar willen we ook nog even een tussenstop maken. Even shoppen. Onderweg komen we op een route die we vorig jaar in tegenovergestelde richting hebben gereden. Een klein beetje lokale kennis komt van pas. We moeten nog wat boodschappen doen. We weten een supermarkt in Olst (ook vorig jaar inkopen gedaan) te vinden en rijden dan al snel via de IJsseldijk naar Deventer. Even zoeken naar een parkeerplaats. Gelukkig hebben we die vrij simpel gevonden langs de kade. Een paar minuutjes lopen voordat we in het centrum zijn. Een paar jaar geleden zijn we er ook al geweest met onze vrienden J, C, M en I. We slenteren er lekker door het centrum. Eerst een bakje koffie.

Vervolgens kijken we of we een beetje kunnen shoppen. En dat lukt. De eerste Sinterklaas / Kerstcadeautjes worden ingekocht. Allebei happy. Is eigenlijk ook wel een beetje traditie, zodra we in de vakantie iets tegenkomen wat passend is voor de feestdagen kopen we dat vast in. Danny scoort ook nog weer een nieuw brandweerpoppetje. Zo leuk, hoe goedkoper hoe beter. Slechts € 1,00. Gaat gelukkig niet van zijn zakgeld af. Heeft hij speciaal voor gespaard. Niets tegen Grady zeggen...

Dan richting Arnhem, de eindbestemming voor vandaag. Eigenlijk Elst. We hebben gekozen voor een CP (camperplaats) bij een golfbaan aan de zuidkant van de stad. Landgoed Welderen. Het vinden de CP was nog even lastig. Zelfs de navigatie stuurde ons de verkeerde kant op. Met geduld en behulp van Google Maps en een beetje gokken hebben we de stek toch gevonden. Inchecken en dan de plek opzoeken. We hebben een stekje midden in een kleine kersenboomgaard. Als we de plek oprijden zien we een schitterend vlak terrein voor ons. Er staat een vlag. Daar moeten we gaan staan. Schitterend kort gras helemaal vlak terrein. Ineens vliegen de golfballen ons om de oren. Blijken we geparkeerd te hebben op de hole nummer 4 van de golfbaan. Is waarschijnlijk toch niet helemaal de bedoeling. Zien we dat we een kleine toegang tot de boomgaard hebben gemist, net ietsje eerder dan hole nummer 4. Dan toch maar verkassen. Grapje. Nee, we hebben een prima stek in de boomgaard vlak bij hole 4. Voorlopig staan we alleen. Geen enkel probleem, lekker rustig.

Voor het avondeten gebruiken we de restjes van de afgelopen dagen. Nu plannen maken voor morgen. We komen er op uit dat we op de fiets naar Burgers Zoo gaan. Tickets zijn geboekt, tijdslot ingevuld. We kijken er naar uit. Straks nog een spelletje, klamme lappen opzoeken en dan op tijd naar bed. Tot morgen.

1. Frank:
    2 september 2021
    Levensgevaarlijk een plek naast de golfbaan. Allemaal rond vliegende balletjes. Geniet er maar van. Wel voorzichtig morgen op de fiets door de Zoo. Hopelijk zijn er geen losgebroken wolven
  2. Corine:
    2 september 2021
    Gezellig hoor. Weer eens in Deventer.