En dan is de vakantie (bijna) afgelopen.

16 september 2021 - Barendrecht, Nederland

donderdag 16 september 2021

Toch ook deze keer maar eerst weer terug naar gisteren. Gisterennacht heeft het best wel veel geregend. En dat slaapt best wel lekker in de bus. Al dat getik op het dak. Als het dan opdroogt een beetje bijtijds opstaan en blij zijn dat we de vorige avond alle buitenboel droog hebben ingepakt. Na een lekker ontbijt, de bus toch maar weer aan de gang gooien.

En inderdaad, gewoon lekker ouderwets met de kaart op schoot proberen de route te vinden, zonder gebruik te maken van de navigatie. Dat kaartlezen ons redelijk goed afgaat, blijkt eruit dat we maar één keer fout gaan.
Via Oisterwijk, Loon op Zand, Kaatsheuvel, Waalwijk, Sprang-Capelle, Waspik, Dussen, Almkerk, Sleeuwijk, een klein stukje Rijksweg bij Gorinchem, Schelluinen, Goudriaan, Schoonhoven, Lopik, Montfoort, Linschoten naar Woerden.

Inchecken op de camping in Woerden. We hebben dezelfde plek als een kleine 4 weken  geleden. Boodschappen zijn niet meer nodig. Ook niet voor het avondeten. We zijn gevraagd om te komen eten bij (schoon)zus en zwager. En dat laten we ons niet afnemen. Super gezellig en ook nog heel erg lekker. Daarna nog een beetje voetbal kijken en dan lekker slapen.

Langzaam wordt het vanmorgen licht. De weersvoorspellingen voor vandaag zijn best wel positief, deze laatste dag van onze tour dit jaar. Grady heeft gisterenavond al heel veel opgeruimd en klaar gemaakt voor het leeghalen van de bus. Maakt het straks bij het leeghalen van de camper thuis voor de deur weer wat gemakkelijker. We ruimen de laatste spulletjes op. Doen weg wat is afgeschreven en in de afvalcontainer kan. Nog even alles vastklemmen, het chemisch toilet en vuil-watertank legen. Dan op weg naar huis. Een kleine 50 kilometer te gaan en deze keer gewoon over de Rijksweg.

In de loop van de ochtend zijn we weer terug op het vertrekpunt. Of wel thuis. Samen halen we alle spullen uit de camper en zetten we het allemaal in de woonkamer. Grady richt zich op het schoonmaken van de binnenkant en Danny neemt de buitenzijde voor zijn rekening.

Dan is het zover. De camper waarvan we de afgelopen 4 weken van hebben genoten gaan we inleveren. Nog een paar dagen thuis en dan gaat het werkzame leven weer van start.

En dan nu de eindstanden  van dit jaar:

Auto 1341 kilometer
Fiets 342 kilometer
lopen om en nabij 75 kilometer
Campings: 13 x (Woerden, Wormer, Berkhout, Franeker, Bourtange, Giethoorn, Elst, Maurik, Arcen, Roggel, Mierlo, Haaren en ter afsluiting weer Woerden)
Vissen Grady 0 en Danny 2
Skipbo Danny 10, Grady 19, Danny + 96, dus vet  verloren.

Nu, komende week allebei aan de slag en uitkijken naar de volgende reis (is al geboek) zomer 2022.

1. Corine:
    16 september 2021
    Welkom thuis
  2. Elly:
    17 september 2021
    Weer leuke verhalen gelezen van jullie vakantie .
    Zou zeggen tot volgend jaar 👍Groetjes Elly