En we gaan weer verder.

26 augustus 2025 - Lemgo, Duitsland

dinsdag 26 augustus 2025

Volgens de gemaakte afspraken met het verhuurbedrijf zal de chauffeur die de campers zal omwisselen zo rond een uur of acht vertrekken uit Oud Gastel en heeft dan ongeveer 220 kilometer voor de wielen. Er zijn wel erg veel wegwerkzaamheden op de route, dus ongetwijfeld ook veel files. Zal hij er om een uur of elf kunnen zijn?

Volgens bovenstaande planning hoeven we ook niet echt vroeg op te staan. Gisterenavond hebben we al wat voorbereidingen getroffen voor wat betreft het in- en weer uitpakken. Danny is bijtijds wakker en Grady ligt nog lekker te knorren. Rond half negen kan Danny zich niet meer inhouden begint met het leegruimen van de garage. Door de herrie die hij hierbij toch moet maken, wordt ook Grady wakker. Eerst even douchen, bakje thee en dan samen vol aan de slag.

In goed een uur is alles uit de camper gehaald met uitzondering van de spullen uit de koelkast en een deel vanuit de keuken. We komen wat mandjes, of verhuisdozen, te kort. Dan wordt het wachten. Nog een bak koffie of thee en vooral lezen.

Wat wel grappig is, is dat diverse medecamperaars vragen wanneer de verkoop gaat beginnen en of ze contant kunnen betalen of moeten pinnen. Diverse keren mogen we uitleggen over het hoe en waarom. Maar wat neem je toch veel zooi mee. Iedereen wenst ons geduld en veel succes met het vervolg van de reis. Ook is er camperaar die komt vragen of hij kan helpen om iets te repareren. Hij zit in de business en wil graag helpen. Heel fijn voor wat betreft zijn aanbod, maar hij is vooral van de opbouw en niet van de motortechniek. Maar wel fijn dat hij het aanbiedt.

Tegen een uur of twaalf wordt Danny gebeld. De man met de wisselcamper staat voor de poort. Danny vangt hem op en wijst hem naar de juiste plaats. We bieden hem een bak koffie aan, dat heeft hij wel verdiend. Ook leggen we uit, voor zover we dat kunnen, uit wat de problemen zijn. Hij snapt het ook niet helemaal maar zal het doorgeven aan de monteurs terug in Brabant.

Dan de laatste spullen uit de camper halen en overzetten naar de andere. Kost even wat tijd maar het gaat redelijk vlot. Wel weer even zoeken waar we alles zullen laten. De indeling van de nieuwe camper is net even anders, en daarnaast ook nog eens zestig centimeter korter. Kastjes minder en op een andere plaats, fietsen weer op het fietsenrek in  plaats van in de garage. Maar het gaat lukken.

We nemen afscheid van de man die de nieuwe camper heeft gebracht en hij zich gaat wagen aan de 220 kilometer terug. Snel de rest proberen een plekje geven en dan vertrekken we nu echt naar Lemgo.

Geheel tegen onze gewoonte in, breken we op een zeker moment de binnendoor route af nemen toch een stuk snelweg van ruim 40 kilometer. Scheelt een uur reistijd en we zijn er ook wel klaar mee na deze rommelige dag.

Onder een heerlijk zonnetje arriveren we op de camping. Ziet er fantastisch uit. Mooie ruime plekken. Het sanitair is nog in opbouw, dus staan er tijdelijke voorzieningen. Niets mis mee, ziet er schoon en goed verzorgt uit. Na later blijkt is de camping pas vorige zomer heropend en wordt er hard gewerkt aan de wederopbouw.

Als de bedden weer zijn opgemaakt, kunnen we even lekker onderuit onder de luifel onder het genot van een lekker zonnetje en allebei een lekker boek. Knabbeltje en een zoutje erbij, zo houden we het wel weer even vol.

Dan wordt het langzaam etenstijd. Deze keer maar zelf aan de pannen. Heerlijk broodje hamburger gemaakt. Gebakken ui, gesmolten kaas, beetje kruidenboter, salade en wat broodjes. Straks wellicht nog een spelletje en dan lekker knorren.

Morgen blijven we hier en gaan we de historische binnenstad verkennen. Benieuwd wat er allemaal te zien is.

Foto’s

4 Reacties

  1. Mylène:
    26 augustus 2025
    Jeetje, snap wel dat mensen kwamen vragen of er wat te koop was 😅 😂. Wel super fijn dat het een droge dag was! Veel plezier verder! ☀️
  2. Miriam Rybier:
    26 augustus 2025
    Fijn dat het allemaal gelukt is en dank voor de extra witregels. Nu leest het voor mij ook makkelijker
  3. Rishma:
    26 augustus 2025
    Have fun reizigers. Ik lees jullie heel graag 👍🏽🤗

    Groetjes
  4. Ditty:
    27 augustus 2025
    Ja ja, wat neem je zoal mee op vakantie he. Ach je bent lekker bezig. Hoeveel stappen extra vandaag 🤭 gelukkig is alles goed gekomen. Veel plezier