En dan is het bijna over

20 september 2023 - Meerssen, Nederland

woensdag 20 september 2023

Na nu ook vandaag een beetje uitgeslapen te hebben (ja het wordt misschien een beetje eentonig) en een lekker ontbijt, gooien we de fietsen maar weer aan de gang. Bij het inchecken eergisteren hebben we een mooi kaartje gekregen met de zogenaamde fietsroutepunten. Even een beetje puzzelen en dan vinden we een leuke route naar het centrum van Maastricht. Hier en daar een klimmetje, niet al te lang, prima te doen met onze bikes. Sterker nog we rijden zo af en toe een wielrenner in strakke pakjes en superdeluxe wielerbikes gewoon voorbij. Na een klein half uurtje bereiken we het centrum van de stad. Fietsen moeten bijna verplicht in de daarvoor bestemde stalling. Parkeren en afsluiten aan een boom of hek is hier ten strengste verboden. Al snel vinden we een bewaakte stalling aan de rivieroever. Ook nog gratis. Mooi meegenomen.

Eerst een bakkie en dan de stad in. Lekker genieten van de gezellige drukte. Hier en daar een winkeltje binnenstappen, maar gelukkig niets kopen. Ook in de boekenkerk lopen we nog even langs een paar kasten met onze interesses.

Langzaam wordt het tijd voor de lunch. We vinden een plekje bij één van de restaurants aan het Vrijthof. Het eten smaakt heerlijk. Afrekenen en dan nog een beetje slenteren door het centrum.

Dan de fietsen weer opzoeken en via een omweg (weer via een aantal fietsknooppunten) terug naar de camping. Het weer is nog heerlijk, dus nog even genieten. Boekje lezen, beetje luieren, glaasje. En verder niets. Voor het avondeten gaan we naar het restaurant op der camping. Het is tenslotte de laatste avond van onze vakantie. En ja, dan ga je niet zelf koken en laat je je een beetje verwennen. Het eten smaakt prima. Nog een koffie ter afsluiting.

Wanneer we terugkomen bij de camper, alvast het nodige opruimen en inpakken. Hebben we het morgen gemakkelijker bij thuiskomst met het uitpakken, vooral omdat de weersvoorspelling voor het westen van het land niet al te best is.

Uiteraard hebben we gisterenavond gekeken naar het voetbal. Een meer dan mooie overwinning voor Feyenoord. Straks ook weer kijken, maar dan naar PSV. Wel moet gezegd worden dat de wifi hier prima werkt, anders was meekijken echt een probleem was geweest. Nog één nachtje te gaan, en dan is deze vakantie helaas al weer over. Wat gaan vier weken toch snel voorbij.

1. Tiny poel:
    Goede laatste route
  2. Elly:
    20 september 2023
    Helaas, zit het er weer bijna op.
  3. Carla poel:
    20 september 2023
    Hier ook richting het einde van de vakantie.
    Jullie hebben weer fijne dingen gedaan en beleefd.
    Totanel