Een rustig dagje.

19 september 2023 - Meerssen, Nederland

Dinsdag 19 september

We hebben eerst heerlijk uitgeslapen. Waar dat door komt, geen idee, maar is het al rond 10 uur wanneer we uit bed stappen. Douchen, ontbijten en dan overleg wat we gaan doen. Uiteindelijk besluiten we de fietsen te pakken en naar Vlakenburg te rijden. Een kort ritje van iets minder dan 8 kilometer. Hier en daar en klein klimmetje, geen probleem meer voor ons na de afgelopen weken. Met de spreekwoordelijke 2 vingers in de neus rijden we omhoog. Oké het is niet de Keuterberg of Cauberg, maar toch.

We stallen de fietsen net buiten het centrum. Lekker slenteren en winkeltjes bekijken, zoals we hier gewend zijn. Danny hoopt te kunnen scoren voor zijn verzameling. Helaas zijn er de nodige winkeltjes verdwenen. Toch ziet hij iets wat hij nog niet heeft. Snel de winkel in. Het blijkt het laatste exemplaar te zijn van het gewenste beeldje. De verkoopsters durven het niet uit de overvolle etalage te halen. Dus helaas even pech vandaag.

Op naar de koffie. We zoeken een gezellig terras uit. Bakkie en plannen maken voor de rest van de dag. We slenteren lekker door het centrum van het oude en nieuwe Valkenburg, passeren de Geul die lekker stroomt. Daarna lekker lunchen.

We stappen weer op de fiets, terug naar de camping. Onderweg nog even kijken bij de “Amstel-Gold Experience” kijken, maar dat valt erg tegen. Dus dan maar weer door. Het weer wisselt erg. Als de zon schijnt is het heerlijk naast de camper, maar als de zon verdwijnt achter de wolken is de wind toch wel erg fris, dus zitten we al vrij vroeg binnen. Boekje lezen en nadenken over de plannen voor morgen. Eigenlijk hebben dat gisteren al beslist. Op de fiets naar Maastricht. Bij de receptie hebben we mooie fietsroutes gekregen. Kijken of we die kunnen volgen.

Voor het avondeten hebben we nog wat lekkers in het vriesvak liggen. Een left-over van eerder van deze trip. Een beetje opwarmen en lekker smikkelen. Dan straks nog een spelletje en dan lekker gaan slapen. Morgen weer meer.

1. Tiny poel:
    19 september 2023
    Morgen een mooie dag geniet van Maastricht welterusten
  2. Miranda:
    19 september 2023
    Ho ho en voetbal kijken 😘