Weer een doorgaande route en boodschappen aan huis.

5 september 2016 - Saint-Priest-la-Prugne, Frankrijk

Maandag 5 september 2016

Ook vanmorgen weer op tijd vertrokken en de route snel kunnen vinden. We hadden gehoopt langs een heel grote supermarkt te rijden in de stad. Die konden we gisteren vanaf de gereden route zien liggen. Maar helaas, we reden via een andere weg de stad uit. Voor vandaag staat ook weer op het programma dat we geen enkele kilometer over de Rijksweg willen rijden. Weer allemaal binnendoor. Oké, eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dat de meeste kilometers van de 169, allemaal 4-baanswegen waren. Toch hebben we ook wel weer mooie stukjes echt binnendoor gereden, draaien, keren schakelen, afremmen voor onoverzichtelijke bochten en niet kunnen zien waar de weg heen gaat. Was wel weer lekker rijden zo.

Onderweg, in de buurt van Saint Etienne, kwamen we een zogenaamde Zone Commercial tegen, zeg maar een heel groot winkelcentrum, waar allerlei diverse winkels, autobedrijven, sportzaken en dergelijke zijn gevestigd. Zo ook een mega supermarkt. 40 kassa’s. En je moet echt wel even zoeken naar de juiste schappen voordat je alle boodschappen gevonden hebt. Maar je kunt er ook van alles krijgen. Electronica, alles voor school, (sport)kleding en gelukkig ook de dagelijkse boodschappen. Een groot voordeel is dat bij deze winkelcentra ook super grote parkeerplaatsen zijn, waar je de camper gemakkelijk kunt parkeren. Lekker brutaal, gewoon 4 plekken innemen, maar dit vooral vanwege de afmetingen van de camper ten opzichte van de ruimte op de individuele parkeerplekken. En na het boodschappen doen, kun je je aankopen gewoon aan de deur afleveren. Hoef je ook niet zo veel te sjouwen.

Dan weer snel op weg naar de camping in Saint Priest la Prugne, in de omgeving van Vichy. Deze camping is ons aanbevolen (schoon)zus en zwager die hier een paar weken geleden ook waren en ons hebben gewezen op de mogelijkheid van het vissen. De camping ziet er bij aankomst wat verlaten en desolaat uit. Wel worden we meer dan vriendelijk ontvangen door de Nederlandse eigenaar. Samen gaan we op zoek naar een geschikte plek. Ondertussen legt hij waar hij allemaal mee bezig is. Aanleg van een binnen en een buitenzwembad (daarom zijn er om technische redenen 2 van de 4 vennen leeg gemaakt), aanleg nieuw toiletgebouw, sloop oude zwembad, aanleg nieuwe staanplaatsen en ga zo maar door. De camping zal er volgend seizoen ongetwijfeld anders uit gaan zien.

Na het eten, nog even afwassen en dan misschien nog een spelletje en dan tussen de warme lappen. Is maar goed dat we die hebben meegenomen, want de temperatuur is hier in de omgeving aanmerkelijk lager dan dat we de afgelopen 2 weken hebben meegemaakt.

1. Henk Stoopendaal:
    6 september 2016
    Het leventje dat jullie nu maken zal straks wel afvallen.
    Toch denk ik dat menigeen die dit zou lezen behoorlijk jaloers wordt.
    Want dit is denk ik het mooiste van een vakantie gaan waar je wil staan. zonder verplichtingen. willen we dit of gaan we dat. Mooi hoor.
    Het schiet nu wel op he. tot mails.