Twee dagen in een.

4 oktober 2022 - Biarritz, Frankrijk

dinsdag 4 oktober 2022

Eerst even terug naar de maandag.

Na een heerlijke nachtrust (beetje uitslapen) en een lekker ontbijt kijken we even naar het weer. Het ziet er veelbelovend uit. Zoals gezegd ligt de camping iets ten zuiden van de stad. Al snel vinden we de juiste fietsroute naar het noorden, vooral langs het strand. We zien mooie plekken, ook super toeristische. Uiteindelijk eindigen we bij de vuurtoren van Biarritz, ongeveer tien kilometer vanaf de camping. Onderweg hebben we bij een leuk restaurantje in de haven de lunch genoten. Smaakte prima.

Op de terugweg even door het centrum. Hier en daar een klein souvenirtje scoren. Niet altijd voor onszelf maar ook voor anderen die we lief hebben. Als we terugkomen op de camping is de temperatuur nog zeer aangenaam, een graadje of vijfentwintig, dus wel lekker te handelen.

Een beetje hangen, lezen, glaasje en genieten van het lekkere weer. Vanavond een beetje pasta. Smaakt lekker. In de loop van de avond nog een spelletje en dan afwegen of we nog een dag extra hier blijven. Het weer is super, dus we doen het maar. Even regelen bij de receptie. Geen probleem.

Toen we vanmorgen opstonden lag de camping volledig in een dikke mist. Dus na het ontbijt familie-overleg wat we zullen gaan doen. De mist is er nog steeds, alhoewel de camping al vol de zon te pakken heeft. En we zitten maar zevenhonderd meter vanaf het strand.

Toch stappen we op de fietsen en volgen de kustlijn naar het zuiden. Geen stranden te zien, vanwege de mist. Op een zeker moment draaien we maar om. Lekker ergens lunchen en dan weer op weg naar de camping. Blijkt nog best wel een lastige en lange klim. Maar ja, we laten ons niet kisten. Met de juiste ondersteuning van onze E-bikes halen we allebei de top van de klim. Nog even een paar boodschapjes en dan terug naar de camping.

Grady maakt een heerlijk verse soep. Na afloop doet Danny de afwas. Pakken we al zoveel mogelijk in, zodat we morgen bijtijds kunnen vertrekken. Op papier een mooie route, noordwaarts, (vlak) langs de kust.

1. Tiny poel:
    4 oktober 2022
    Jammer dat het zo mistig was, maar verder rijden was evenmin leuk geweest, hopelijk morgen beter weer een veilige reis verder groeten Henk en Tiny
  2. Ditty Oppelaar:
    5 oktober 2022
    Hoi hoi, ik lees jullie verslag. Zwaar he vakantie. Fietsen,eten,slenteren,luieren in de zon,slapen. Pfffff je zal er moe van worden. Geniet er maar lekker van. Liefs van ons
  3. Els:
    5 oktober 2022
    Echt vakantie zo te lezen. Heerlijk hoor.