We zijn er weer

31 mei 2014 - La Haye-du-Puits, Frankrijk

zaterdag 31 mei 2014

Afgelopen donderdag zijn we lekker op het gemak opgestaan. Lekker onder het genot van een zonnetje ontbeten en daarna geduldig de camper reisklaar gemaakt. Vuilwatertank geleegd, schoonwatertank gevuld, toilet gereinigd. Afrekenen en de kar aan de gang gooien. We hebben lekker op het gemak teruggereden naar huis. Het was opvallend druk richting het zuiden. Heel veel vakantieverkeer. Onze richting was het redelijk rustig. Met een gemoedelijk tempo rijden we richting Barendrecht. Even kijken of de ouders van Danny thuis zijn. Zoals gewoonlijk zijn ze weer naar de camping en dus kunnen ze de camper niet bekijken. Dan even langs Remco. Ook even verlekkerd kijken. Vervolgens naar Frank en Carla. Die zullen de koffie klaar hebben staan. Snel even kijken en dan een lekkere bak. Vervolgens naar huis. Snel de camper leegruimen. Gelukkig hebben we niet al te veel bij ons. Dus dat is snel gebeurd. Daarna poetsen. We moeten de bus schoon inleveren. Lekker poetsen en na twee uur ploeteren staat de camper weer schoon voor de deur. Nu snel de spullen die we hebben uitgepakt uitzoeken, wat nemen we de komende week mee naar Frankrijk en wat kan worden opgeborgen. Als verrassing worden we uitgenodigd door Frank en Carla om mee uit te gaan eten bij onze favoriete Griek. Dat kunnen we uiteraard niet afslaan. Na een heerlijke maaltijd keren we weer huiswaarts en zoeken we het bed op.

Vrijdagmorgen bijtijds opstaan. De camper moet voor tien uur weer worden ingeleverd. Nog even de koelkast en vriezer droogmaken en dan snel richting Oud Gastel. Vlak bij het verhuurbedrijf nog even aftanken en dan de laatste meters. Inspectie, kijken of alles in orde is en of we geen schade hebben opgelopen. We krijgen de complimenten over het schoonmaken. Nog even wat van gedachte wisselen en dan de eigen auto weer oppakken. 2002 kilometers hebben we gereden dit deel van de vakantie. Snel terug naar huis en dan verder met de voorbereidingen voor het volgende deel van de vakantie. Nog een weekje Normandië.

Nog even wat boodschappen doen. De spullen die we mee willen meenemen klaarzetten en op tijd het mandje opzoeken.

Vanmorgen heel vroeg opstaan. We hebben afgesproken om al om vijf uur te starten. De wekker dus gezet op vier uur. Dan de auto voor de deur en volladen. Nog even een bak koffie. Precies om vijf uur trappen we af. Het is nog lekker rustig op de weg. Al snel passeren we de grens met België. De eerste honderd kilometer liggen al snel achter ons. Antwerpen voorbij, richting Gent. Brugge, Oostende en Duinkerken. Vlak voor Duinkerken de eerste stop voor een bak koffie en een broodje. Na een ruim kwartier gooien we de kar weer aan de gang. We hebben afgesproken een lang middenstuk te rijden. Bij de F1 noemen ze het een lange middenstind. Ruim 320 kilometer. Dan moeten we ook echt stoppen. De tank is bijna leeg. Volgooien, bak koffie, broodje en dan richting de Pont de Normandie. Frank mag voorop. Hij roept altijd dat het oprijden van de brug voelt als thuiskomen. Die eer willen we hem graag gunnen. Jammer genoeg is het er behoorlijk mistig rondom de brug. Al snel vinden we ons tempo weer. Nog tweehonderd kilometer te gaan. Danny gaat weer voorop. Doortrappen tot Carentan. Dan nog 25 kilometer binnendoor. Even na half twee rijden we de camping op. Best een mooi resultaat. Achtenhalfuur gereden, 770 kilometer exact, en we zijn weer op onze vertrouwde stek. Snel de auto’s uitladen en de caravans naar de eigen zin inrichten. De mannen gaan daarna snel boodschappen doen  en daarna gaan Danny en Grady nog even vissen. Tussenscore 7 – 3 voor Danny. Dan lekker eten en vervolgens nog even een borrel voor h et slapen gaan. Morgen weer een nieuwe dag.

1. Marlous:
    31 mei 2014
    Genieten om dit te lezen!