Het weer is wat minder

2 juni 2014 - La Haye-du-Puits, Frankrijk

maandag 2 juni 2014

Gisteren hebben we een heerlijk rustige dag gehad. Eerst lekker op het gemak opgestaan. Zo rond zeven uur was het al aangenaam buiten. Lekker even de kranten lezen, bakkie koffie, opkomend zonnetje en een ontwakende camping. Net als vorige week was het weer genieten. Het voelt alsof de camping helemaal van jezelf is.

Verse broodjes halen. Verse koffie is inmiddels gezet en gezamenlijk aan het ontbijt. Gelukkig is de supermarkt een paar uur open op zondag en kunnen we de voorraadschuur weer aanvullen. De mannen vliegen door de winkel heen en zijn binnen no time weer terug op de camping. Dan nog even een bakkie en dan worden de motoren gestart. Een ritje door de omgeving. Ondanks dat we hier al weer voor de vierde keer zijn, hebben we weer nieuwe mooie plekjes gezien. Bij één van de haventjes stoppen we even en kijken uit over de haven en de zee. We zijn hier al wel een keer geweest, maar het (uit)zicht was toen volledig belemmerd door een zeer dikke mist. Nog een beetje rondtoeren en dan weer terug naar de camping. Snel een broodje eten en dan gaan de Sparks even onderuit en wij gaan langs de waterkant zitten. Weer lekker vissen. De vangst valt vandaag zeker niet tegen. 13 voor Danny en 6 voor Grady (20-9).

Voor het avondeten gooien we de grill maar even aan de gang. Worstje, hamburger. Stukje stokbrood. Glaasje. Gaat er allemaal in. Nog even afwassen en dan een spelletje.

Vanmorgen is het weer helaas wat minder. Het is frisjes. De zon wil niet echt doorbreken. We komen langzaamaan ook een beetje in het vakantieritme. Beetje uitslapen, koffie, ontbijten, boodschappen halen en dan plannen maken voor de dag. Zo ook vandaag. We gaan naar Saint Mere Église. Je weet wel, het plaatsje met die kerktoren waar een parachutist aan hangt. Het is deze week 70 jaar geleden dat het D-day was. Er zijn dus allerlei activiteiten in de hele regio. We gaan het zien.

1. Corrij Vonk:
    2 juni 2014
    Weet nog goed van de D-day.Iedereen was blij,maar oorlog was nog niet voorbij.Hebben nog veel meegemaakt tot 5 mei 1945.Was ik 15 jaar,was een tijd die ik nooit zal vergeten.
    Groetjes.
  2. Pa en ma:
    2 juni 2014
    geen visje op de grill...........
  3. Henk Stoopendaal:
    3 juni 2014
    Het moet wel ervaring zijn om de omgeving te zien waar zo is gevochten. Ben een beetje jaloers. Nog veel inicht gewenst met die tijd.