Dagje Melbourne

10 maart 2017 - Melbourne, Australië

vrijdag 10 maart 2017

Eerst lekker uitgeslapen. Dan even de OV-passen opladen (die we van het kantoor hebben mogen lenen en dus niet als vorige keer eerst hebben moeten aanschaffen) en hop, op de tram. Lijn 11. Slechts 40 haltes te gaan naar de plek waar we willen starten in de stap. Alle haltes zijn genummerd. We stappen in op halte 44, we willen naar halte 4. Bijna een uur in de tram, en dat voor maar een kleine 3 euro. De route is bekend. Zoals gisteren gezegd, zijn we hier 3,5 jaar geleden ook geweest en we kennen dus het een en ander. In de stad is het behoorlijk druk. Aan alles kun je merken dat het een feestweekend is en er heel veel toeristen zijn. Zijn wij ook tenslotte. Toch maar eerst even de touristinformation (VVV) opzoeken. We weten het snel te vinden, ook omdat we weten waar het kantoor zit.

Danny gaat informeren of het mogelijk is om Albert Park (het formule 1 circuit van Melbourne) te bezoeken. Na Singapore, waar we ook over het circuit hebben gelopen, zou dat wel heel leuk zijn. Volgens de dame achter de balie is er nog niets te zien, het is een gewoon park, zoals je die in iedere grote stad aantreft. Het opbouwen van het circuit en de bijbehorende plekken, begint op zijn vroegst pas over een week. Ja. Dat gaat zo met een stratencircuit. Wel krijgen we de tip om naar de Docklands te gaan. Daar is een groot winkelcentrum waar wel het een en ander te zien zou zijn met betrekking tot de F1.

Met de (gratis) tram er naar toe. Ja, er stond een dummy wagen van Daniël Riciardo, en een aantal foodtrucks, maar verder niets. Wel hebben we hier heerlijk de lunch genoten. Een stukje wandelen en weer op de tram. Uitstappen op de halte Elizabethstreet en nog een beetje rondwandelen. Via China Town, de Griekse straat, weer terug naar de tramhalte. Eén halte te gaan. Naar de Queen Victoria Market. Zijn we ruim op tijd. Duurt tot vijf uur, maar al we rond drieën arriveren zijn meeste kooplui hun kraam al aan het opruimen. We hadden het plan fruit te kopen hier. Maar de kwaliteit valt tegen en we nemen dus niets mee. Wel lopen we nog even binnen bij een winkeltje met kerstartikelen. Eén van onze tradities is, ongeacht het jaar getijde en waar we ook zijn, iets te kopen voor in de kerstboom. Uiteraard lukt dat vandaag ook. Danny weet zelfs nog een brandweerbeeldje te scoren. Dan snel weer terug op de tram. Stappen we bij de verkeerde halte uit, en moeten we een paar honderd meter teruglopen. De bus is net vertrokken. Nee, hij is vertraagd. Komt mooi uit. Hoeven we niet 25 minuten te wachten. We vragen de chauffeur een seintje te geven wanneer we vlak bij de camping zijn. Geen enkel probleem. We weten het niet helemaal meer zeker waar de beste halte is om uit te stappen. Op een zeker moment zien we de entree van de camping, maar de bus rijdt verder. Even een rondje door de wijk en dan krijgen we een teken. 20 meter tot de entree van de camping. Helemaal prima.

Nu plannen maken voor morgen. Toch maar weer terug naar de market. Daarna proberen we een rondleiding te doen in de Rod Lever Arena. De tennistempel van Melbourne. En straks, nog even een spelletje en dan al weer gaan slapen.

1. Henk Stoopendaal:
    10 maart 2017
    Het valt mij op dat je altijd antwoord krijgt indien je vragen stelt. Komt dat omdat men vaak van toeristen afhankelijk is.
    Ik vind het een prima manier van omgaan met mensen.