Terug van weggeweest

9 maart 2017 - Melbourne, Australië

donderdag 9 maart 2017

Na een heel rustige start rijden we tegen tien uur van de camping af. Vandaag maar een kleine 100 kilometer in de planning. Bijna allemaal rijksweg, dus we zullen er snel zijn. Met een gangetje van tussen de 90 en 95 rijden we lekker mee met het vrachtverkeer. De navigatie geeft al aan de we een file naderen. De vertraging schiet heen en weer tussen de 6 en 22 minuten. Er blijkt een ongeval gebeurd te zijn. De hulpdiensten zijn alles al aan het opruimen en er is niets meer te zien. We nemen de ringweg west rondom Melbourne. Weer file. Deze keer door werkzaamheden. Als we alles goed hebben geteld is het uiteindelijk van vier naar twee banen, 5 opritten die zich in het verkeer voegen. En ja, dan  is het vragen om vertraging.

Met nog 5 kilometer te gaan rijden we de stad binnen. 2,4 kilometer rechtuit, dan links bij de verkeerslichten en de resterende 2,6 kilometer weer rechtuit. We komen op terrein dat we herkennen. 3,5 jaar geleden sloten we onze tweede trip met de camper door Australië hier af. Links en rechts is er wel iets veranderd, vooral veel bijgebouwd, maar we herkennen het wel allemaal. Gelukkig hebben we gisteren al geboekt. Door het lange weekend is het inderdaad erg druk. Het inchecken kost dus ook wel even wat tijd.

We staan bijna op dezelfde plek als toen. Eén grote verandering op de camping. Er is een serieuze campingkeuken gebouwd. Ziet er heel luxe uit. Zelfs vier kooktoestellen met inductiekookplaten. Een mooie vooruitgang.

De plek die we krijgen toegewezen heeft gelukkig ook veel schaduw. De temperatuur tikt toch de 30 graden aan en de wind is maar minimaal. Dus ook een beetje oppassen met verbranden en lekker een beetje hangen rondom de camper in de schaduw.

Danny trekt de stoute schoenen aan. Zullen we het nog een keertje proberen voor Philip Island? De vriendelijke dame achter de receptie wil wel een poging wagen. Wel zegt ze dat de kans heel klein, zo niet nihil is, om nog een plekje te bemachtigen. Ze heef zelf meerdere jaren op deze camping gewerkt en geeft aan dat deze zeer populair is, zeker rondom deze weekenden. Al snel blijkt dat in heel de omgeving van Philip Island niets meer te boeken is. Alles is helemaal volgeboekt. Dan maar een nachtje extra hier in Melbourne en dan zien we zondag wel weer verder.

Morgen met de tram, eerst kwartiertje wandelen, de stad in. Een beetje site-seeing en ook een beetje winkelen. Misschien nog even naar Victoria Market (echt aan te bevelen weten we uit ervaring) en daar lekker wat vers fruit kopen. We gaan het zien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henk Stoopendaal:
    9 maart 2017
    Dat was een makkie. Niet zoveel km's. jullie hebben een fijne neus voor het aanvoelen van de juiste richtingen. Waar is dat geleerd.
    Zou ik ook wel willen hebben. Maar ja, daar is het nu te laat voor. nog veel genoegen met de reis.. Bon jour.
  2. Carla poel:
    10 maart 2017
    Fijn om toch de. Plekje te hebben gevonden , en wat een heerlijke temperatuur! En wij maar al blij zijn met 12 graden.
    Fijn weekend!
    De carla