De eerste rustdag

30 augustus 2015 - Bad Urach, Duitsland

Zondag 30 augustus 2015

De eerste rustdag.

Eerst even terug naar gisterenavond. Toch leuk als het dorp zo rond kwart voor tien speciaal voor je aankomst het vuurwerk afsteekt. We zaten lekker binnen te lezen (alleen maar omdat we de juiste instelling van de buitenverlichting niet konden vinden), toen we ineens een heel harde knal hoorden die we niet thuis konden brengen. Snel volgden de volgende knallen en hadden we in de gaten dat het om vuurwerk ging. Meer dan de helft van de campinggasten stond buiten te kijken. Het was best een aardig vuurwerk, maar vooral de knallen waren zeer gaaf. Vooral de echo’s tussen de bergen. Alles bij elkaar duurde het een kleine 10 minuten. In de tussentijd werd ons door de overbuurman duidelijk gemaakt dat het geen welkom was voor ons, maar dat er even verderop een bedrijfsfeestje aan de gang was. Dat had hij in de middag aan gekondigd gezien toen hij er langs liep.

Op voorhand hadden we al besloten vandaag een rustdag te houden. En dat hebben we ook gedaan. Danny heeft duidelijk de vakantiemodus, qua tijd, nog niet gevonden. Hij was gebruikelijke tijd wakker en is dan ook maar zijn bed uit gegaan. Beetje puzzelen, kranten lezen (lang leve het internet) en vervolgens zijn boek maar weer gepakt. Als snel loopt de temperatuur op. Als even na 9 uur ook Grady uit haar bed kruipt, kunnen we buiten ontbijten. Wel richten we de camper nog even hier en daar opnieuw in. Nog niet alles zat of stond op een prettige plaats. Daarna is het vooral niets doen. Bakkie koffie en thee, onderuit en hoofdzakelijk lezen. We komen niet eens de camping af. Hadden we eerst nog het idee een beetje in de omgeving te gaan fietsen, hebben we dat idee al snel laten varen. Rond een uur of 12 is het al 30 graden en in de loop van de middag loopt de thermometer zelfs verder op naar 34. Dus hangen onder de luifel en voorzichtig plannen maken voor morgen: na het ontbijt eerst even de voorraad een beetje aanvullen. Vooral water en limonade (het weer blijft de komende dagen zomers warm) en dan naar Metzingen, de kledingkast weer aanvullen in de out-let. Dan dezelfde route als vorig jaar, maar dan net even iets verder. Naar Bregenz, net over de grens tussen Duitsland en Oostenrijk, aan de Bodensee. Ongeveer 150 kilometer voor de wielen. Niet al te ver, maar het waarschijnlijk weer 34 graden of zelfs meer. Rustig aan dus.

1. Henk Stoopendaal:
    31 augustus 2015
    Dag Grad en Dan,
    Er zit toch nog wel een bepaald tempo in jullie bezigheden.
    Ik hoop voor jullie dat het wat rustiger wordt.
    En genieten, want dat is het voornaamste.
    Kijk wel uit voor de warmte, dat is niet mis.
    Hier is het vannacht niet best geweest qua weer.
    Wegen afgesloten, bomen zijn omgewaaid bij Apeldoorn, enz.
    Ik werd wakker van onweer en zware regenval. Noodweer dus.
    Tot volgende keer.