Eerste verplaatsingsdag.

22 augustus 2021 - Wormer, Nederland

zondag 22 augustus 2021

Het uitlaten van Buddy op het hondenstrand is prima gelukt. Het slapen van Danny in de middag een stuk minder. Hij heeft zitten kijken naar de 24-uurs race op Le Mans. En dat hield hem wakker. Op een zeker moment gaat de telefoon. Laten we lekker met elkaar eten aan de Straatweg bij zwager en (schoon)zus. Komt voor elkaar. Na het eten nemen we afscheid en spreken af om op zondag de extra kussens (derde bed) even een paar weken achter te laten in Woerden. Moeten we wel even rekening houden op de terugweg en ze niet vergeten.

Na een rustige nacht, wel met heel veel regen, hebben we lekker uitgeslapen. Dan een lekker ontbijtje. Zelf gemaakt uiteraard. De camper routines keren weer terug. Danny de buitenboel, Grady de binnenboel. Dakluiken vergrendeld. Kasten en lades dicht geklikt. Stroomkabel opgerold. Dan is het 10 uur en gooien we de kar aan de gang.

We hebben de navigatie ingesteld op ontwijken Rijkswegen, dus alles binnendoor. Bestemming Wormer. 75 kilometer te gaan. Helaas regent het een groot deel van de route. Maar hoe passeer je vanuit het Groene Hart in NL het IJ? De Coentunnel willen we niet gebruiken. Gelukkig heeft Miepie (onze navigatie) een alternatief gevonden. Er gaat vanaf Amsterdam naar Zaanstad een pondje. De overtocht kost wel € 1,30. Een rib uit je lijf. Nee, hoor, valt reuze mee. Dan ergens in Wormer langs de Zaan een lunch in elkaar draaien. Durven we dat smalle bruggetje te nemen. Eerst maar even meten. Maar het gaat wel lukken. Dus nemen we deze brug.

Dan na een beetje zoeken weten we de camping te vinden die we gisteren hebben geboekt. Het is een boerencamping. Slechts 15 plaatsen. Sanitair is wel een beetje gedateerd maar voldoet ruim aan onze wensen.

Als we de plek hebben we ingericht, pakken we de fietsen vanaf het fietsenrek. Accu’s zijn vol. Richting centrum en een paar boodschappen doen. Alles lukt. Dan via een leuke route ook nog even naar de Zaanse Schans. Een beetje verkennen voor morgen. We willen daar lekker rondkijken morgen. Simpele route en gelukkig is het niet al te druk en ook niet al te ver weg. Even een terrasje bezoeken en dan snel weer terug naar de camper. Er dreigt een stevige regenbui. Gelukkig zijn we op tijd terug.

Het is wel nat op de camping, maar we vermaken ons prima. Beetje TV kijken, beetje lezen en vooral lui zijn. Straks een beetje pasta maken en genieten van het eten. Morgen de echte tourist spelen op de Schans.

1. Marlous:
    22 augustus 2021
    Veel plezier daar!
  2. Frank:
    22 augustus 2021
    De kop is er af. Lekker genieten.
  3. Bea. Nobel:
    23 augustus 2021
    Veel plezier op de schans. Nu een stuk rustiger.