We zijn weer vertrokken en een grote verrassing.

21 augustus 2021 - Woerden, Nederland

zaterdag 21 augustus 2021

Het is al weer 48 weken geleden dat we onze laatste vakantiedagen doorbrachten in Woerden. Dan bijna een jaar thuis zitten en beide werken vanuit huis. De reden daarvan moge bekend zijn. Het is niet anders en we hebben er ons bij neergelegd. Maar ja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Wat gaan we doen met de zomervakantie 2021? Deze vraag kwam al snel naar boven na het afsluiten van de vakantie van vorig jaar. Vanuit de media begrepen we dat verkoop en verhuur van caravans en campers voor vakantie in eigen land explosief gegroeid was. Dus moesten we er op tijd bij zijn.

Normaal boeken we zo rond de feestdagen onze vakantie. De kerstdagen is een mooie tijd om samen plannen te maken. Deze keer toch maar wat eerder gaan boeken. Eerste week november vorig jaar. Al snel bleek dat we eigenlijk al te laat waren. De gewenste camper was al niet meer beschikbaar. Jammer. Toch hebben we een vergelijkbare camper kunnen boeken, alleen een beetje kleiner. Daarover later meer.

Door het samen (verplicht) thuiswerken komen de muren langzaamaan op je af. Je wilt ook wel eens een ander uitzicht dan de woonkamer, keuken of werkkamer. Dan komt de maand augustus steeds dichterbij. Waar gaan we heen? Het wordt net als vorig jaar een rondje Nederland. Maar wel een ander rondje. Waar ga je dan starten? Familie-overleg. Eén van onze nichtjes lijkt het al jaren heel spannend om eens in een camper mee te kunnen rijden en een nachtje te mogen blijven slapen. Maar gaat dat lukken in een 2-persoons camper? We weten het nog niet. Toch nemen we de gok.

Het afgelopen jaar is dit nichtje heel veel komen logeren bij ons, ook ingegeven door de covid-19 situatie. Ze voelt zich al helemaal thuis en gaat gewoon lekker haar eigen gang. Zullen we het dan toch maar doen? Al is het maar 1 nachtje. Eerst even aan haar ouders vragen hoe zij er over denken. Gelukkig gaat het licht op groen. Wel nog even geheim houden. Eerst kijken of er weer plaats is op de camping in Woerden. Dat lukt. Vrijdag- en zaterdagnacht geboekt. 2 weken geleden haar gevraagd hoe ze het zou vinden om mee te gaan de camper op te halen. “Heel gaaf” zei ze. Geregeld. Toen vorige week gevraagd hoe ze het zou vinden om een nachtje te blijven slapen. “Vet gaaf”. Wel even wat regelen met betrekking tot haar hond die bijna altijd meekwam met het logeren. Die zullen we eerst thuisbrengen en dan met z’n 3-en naar de camping. Goed plan en dat gaan we uitvoeren.

Normaal mag je op vrijdag na 15.00 uur de camper ophalen bij het verhuurbedrijf. Wordt wel weer een strakke planning. Overdag alles klaarzetten in de woonkamer en de gang. Op tijd richting Oud-Gastel, snel terug. Vlot alles inladen en op weg. Bijna 10 uur. Gaat de telefoon. “U kunt de camper om 12 uur ophalen. Ineens 3 uur minder tijd om alles klaar te zetten. Nichtje en Danny stappen in de auto. Half uurtje rijden. Uitleg krijgen en dan snel terug naar de thuisbasis. Alles de camper in. Dan blijkt al snel dat de camper iets kleiner is dan dat we gewend zijn. Het is dus een passen en meten hoe we alles kunnen inruimen, maar met veel goede hulp van ons nichtje (pas 11 jaar, maar super bijdehand) lukt het prima. Snel naar de camping waar we vorig jaar de vakantie beëindigd hebben. Klein beetje file, hond naar huis. Verse kleding inpakken en dan de bestemming opzoeken. Zodra we ons gereserveerde plekje hebben bezet, alles installeren en bedjes een beetje voorbereiden.

Maar hoe doe je dat? 3 personen in een 2-persoons camper? Gelukkig heeft de meneer van de verhuur verteld dat er met behulp van wat extra kussens een derde slaapplaats gemaakt kan worden van de zithoek. De kussens worden meegeleverd. Alleen legt hij niet uit hoe dat moet. Besloten wordt dat nichtje en Grady op de gewone bedden gaan slapen en Danny op het geïmproviseerde bed. En puzzelen is het. Na ongeveer 20 minuten en heel veel proberen, lukt het om van de zitgroep en de bestuurdersstoel een bed te maken. De dames gaan snurken en Danny kijkt nog een beetje TV.

Dan wordt het toch tijd voor hem om te gaan slapen. Hij kruipt in zijn slaapzak. Wat een superhard bed dat ook nog eens hem er toe dwingt in een kronkel te gaan liggen. Slapen wil niet lukken. Het wordt 2 uur, 3 uur en zelfs 4 uur. De luiken willen niet sluiten. Uiteindelijk valt hij toch in slaap en weet alles bij elkaar een uurtje of 3 te slapen.

Het is mistig en erg vochtig. Een beetje draaien en keren en langzaamaan komen ook van de dames de eerste geluiden. Opstaan. De dames gaan douchen en Danny probeert de camper weer een beetje in dagstand te krijgen. Lekker met elkaar ontbijten en dan familie-overleg. Wat gaan we doen? Ideeën worden afgewogen. Het uiteindelijke plan: even shoppen in de stad, ergens lekker een bakkie doen en dan in de middag met de hond naar het hondenstrand.

Dat shoppen en koffie is prima gelukt. We lunchen op de camping. De dames gaan na de lunch nog even terug naar de stad en gaan daarna inderdaad naar het hondenstrand. Danny blijft achter op de camping. Hij wil proberen nog een beetje te slapen. Of dat gaat lukken? We zullen het zien.

1. Marlous:
    21 augustus 2021
    Veel plezier weer!
  2. Corine:
    22 augustus 2021
    Fijne vakantie. En Daniëlle veel plezier in de camper..
  3. Bea. Nobel:
    22 augustus 2021
    Veel plezier en geniet ervan.
  4. Yvonne:
    23 augustus 2021
    Ze heeft genoten! Veel plezier, geniet lekker, jullie hebben het verdiend.