Wat ging vooraf

31 juli 2010

Zomervakantie 2010

We hebben geboekt. We gaan naar Australië, down under. De bestemming staat al heel lang op ons virtuele vakantielijstje. Toen bij Grady reuma werd vastgesteld is het een aantal plaatsen gezakt. Sinds twee jaar heeft ze andere medicijnen en kan ze gelukkig weer heel veel meer. Zou Australië dan toch nog kunnen? Laten we kijken of  we in 2011 een dergelijke reis kunnen gaan maken.

Twee jaar geleden hebben we kennis gemaakt met Sonja en Rodney. Een nicht van mijn moeder die in Perth woont. Wij kenden Sonja tot nu toe alleen maar van de foto’s en de brieven van tante Sjaan. In de zomer van 2008 kwam Sonja met haar man Rodney naar Europa en verbleven zij langere tijd in Nederland. In die periode hebben één dag in Rotterdam en omgeving met hen als echte toeristen bezocht: rondvaart, Euromast en de molens in Kinderdijk. Het is een fantastische dag geworden en het contact was reuze leuk. De uitnodiging om naar Australië te komen werd die dag ook uitgesproken. Door het fijne contact die dag en het goede gestel van Grady hebben we Australië weer wat hoger op de lijst gezet.

Rondom de feestdagen van 2009 besluiten we dat we gaan kijken of de reis in 2010 al mogelijk is. Het komt goed uit dat in januari de vakantiebeurs is. We  hebben wel een idee wat we zouden willen doen en op de beurs verzamelen we meer  informatie. Uiteindelijk komen we thuis met een hele berg brochures. Waar moeten we beginnen? We maken een eerste plan. Kijken op internet, lezen de brochures. Voorlopig plan: tussenstop in Singapore, paar dagen Perth, camper, doorvliegen naar Sydney, na een paar dagen weer naar Singapore en dan door naar huis.

Tijdens een korfbalwedstrijd blijkt dat Linda (teamgenoot bij de korfbal) en Kees een paar jaar geleden bijna dezelfde reis hebben gemaakt: snel afspraak maken en ervaringen beluisteren, foto’s kijken en dat soort dingen. Met alle tips van Linda en Kees, en alle informatie van internet en de vakantiebeurs, gaan we naar het reisbureau. Uiteindelijk zijn we eruit gekomen:

Vlucht vanaf Amsterdam naar Hong Kong (vertrek 17 september), twee nachten en dan door naar Sydney, vier nachten daar en vervolgens een binnenlandse vlucht naar Perth, twee dagen en drie nachten bij Sonja en Rodney, maandag camper ophalen bij vliegveld, drie weken rondreizen, paar dagen Perth en dan weer naar huis. 39 dagen onderweg en vooral genieten.

Nu is het vooral een tijd van voorbereiden. Lezen van reisverslagen op internet, kopen van reisgidsen en deze uitpluizen. Wat gaan we doen en zien?

1. Ronald:
    21 september 2010
    Hoi Danny en Grady
    leuk om op deze manier jullie vakantie te volgen. Ik ga dat in de komende weken nog een paar keer doen. Veel plezier, en het gaat vast leuk worden

groet

Ronald van Dijk