Een korte rit en eekhoorntjesbrood

4 september 2023 - Milaan, Italië

maandag 4 september 2023

We moeten de tijdelijke camping om uiterlijk 10 uur verlaten, gaat geen probleem worden. Gelukkig hebben we gisterenavond de fietsen al weer teruggeplaatst op de drager en de stoelen, tafel en krukjes weer terug in de garage geborgen. Het is een redelijk vochtige nacht, en nu hebben we alles droog ingepakt. Na een rustig ontbijt gooien we de kar zo rond kwart over negen aan de gang. Nog even gedag zeggen aan een aantal mensen die we de afgelopen dagen gesproken hebben en dan echt weg.

Grady heeft een camping gevonden in Milaan. Oké, een beetje aan de buitenkant, maar met het OV of de fiets moeten we wel in het centrum kunnen komen. We zullen het gaan ervaren. Het is megadruk op de route. We rijden van knooppunt naar knooppunt en sluiten regelmatig aan in een korte invoegfile. Via de rondweg(tangenziale) komen we uiteindelijk bij de juiste afslag: San Siro. We doen er ruim een uur over om op de camping te komen. Tussendoor wel even gestopt op een plek waar we de “vuilwatertank” kunnen legen en hebben daar ook snel een bak koffie genomen. Heeft hooguit 10 minuten gekost. Al snel vinden we, met een beetje gokken en geluk qua route (nogmaals een verouderde navigatie) de camping. Ondanks het vroege tijdstip van aankomst kunnen we toch inchecken en zelf een plekje zoeken. Al snel vinden we dat. Wat direct opvalt is dat de grijze eekhoorns volop aanwezig zijn. Ook dat er wel heel veel mensen nog vertrekken. Het wordt stiller en stiller.

Wij genieten in ieder geval van de rust. We hebben een heerlijk plekje onder de bomen dus we hoeven de luifel ook niet uit te draaien. Volop zon, dertig graden maar de bomen bieden volop schaduw. Grady verzorgt de lunch. Dan pakken we de fietsen vanaf de fietsendrager. Even boodschappen doe, hebben we afgelopen dagen geen gelegenheid voor gehad. Er zit een supermarkt vlak bij de camping, maar het kaartje (plattegrond) komt niet helemaal overeen met de werkelijkheid. We rijden dus verkeerd. Danny spreekt een voorbijganger aan. Met handen en voeten en de kaart in de hand krijgen we al snel de juiste route aangewezen. Slechts twee minuten fietsen. Boodschappen inladen en terug naar de camping.

Lekker een rustige middag. Beetje luieren, lezen, glaasje en eekhoorns kijken. Er lopen er meerder over het terrein. Na een beetje nadenken zijn we zeker dat eekhoorntjesbrood een soort paddenstoel is, en of de eekhoorn zelf ook brood eet weten we niet. Overigens treffen we dat eerste brood hier op de camping ook niet aan. Eerdere kampeerders hebben wel een stuk stokbrood achtergelaten. Danny maalt dat met zijn maat 45 tot kleinere stukjes en in de loop van de middag blijken de eekhoorns dat toch ook wel lekker te vinden.

Na de avondmaaltijd nog even lekker een ijsje gehaald in de kantine, plannen gemaakt voor morgen dan lekker een tukkie doen.

Ook hier is de internetverbinding belabberd, dus nog steeds even wachten op de (vele) foto’s van de afgelopen dagen. Misschien morgen de laptop maar meenemen en een Mac of Starbucks (geen reclame voor beide) opzoeken. Daar lukt het, uit onze ervaringen uit het verleden, meestal wel.

Slaap lekker, truste.

PS onze trouwe lezers zitten er waarschijnlijk al op te wachten. De tussenstand van de spelletjes: we spelen dit jaar:

Skipbo: Grady staat voor met slechts 32 verliespunten tegen Danny 66.

en Qwixx: Danny staat voor met 913 punten totaal en Grady 874.

1. Frank:
    4 september 2023
    En de viswedstrijd ligt zeker ff stil.
  2. Yvonne:
    4 september 2023
    Toch een goed cadeau geweest, zo'n nieuw spelletje😘