Via Marken naar Berkhout

24 augustus 2021 - Berkhout, Nederland

dinsdag 24 augustus 2021

We hebben heerlijk geslapen en staan dan ook wat later op dan normaal. Rustige start. We hoeven tenslotte niet zo ver te rijden vandaag. Na het ontbijt op het gemak ingepakt en de camper weer reisklaar gemaakt. We hebben besloten om een beetje om te rijden. Via Marken dit keer. Grady is er nog nooit geweest en voor Danny is het meer dan 20 jaar geleden.

Net buiten het centrum vinden we gemakkelijk een grote parkeerplaats. We lopen richting de haven. Onderweg veel traditionele huizen en huisjes. We zoeken een terrasje op om lekker te genieten van het uitzicht, het weer en de koffie. Nog even een beetje rond de haven gewandeld. Naast de parkeerplaats is er gelukkig ook een wat kleinere supermarkt. Gelijk maar even de noodzakelijke boodschappen doen.

Dan, nog steeds geen gebruik makend van de Rijkswegen, op weg naar Berkhout. Ongeveer 30 kilometer, dus daar zijn we snel. Inchecken en de ons toegewezen plek opzoeken. Een mooie plek, aan het water. Dus misschien morgen wel vissen. Luifeltje uit. Even lunchen en dan op weg naar de familie, op de fiets. Ongeveer 8 kilometer. Is dus prima te doen. Een prettige ontvangst en een hoop gezelligheid na elkaar al maanden niet meer gezien te hebben. Op het moment dat we aangeven te vertrekken naar de camping, wordt voorgesteld om met elkaar wat te gaan eten in de stad. Geen verkeerd voorstel zullen we maar zeggen.

En het smaakte heerlijk. Broer / zwager en schoonzus loodsen ons door de stad heen op weg naar de camping. We nemen afscheid en hopen elkaar snel weer te zien. Spreken lukt toch wel via de telefoon.

Weer terug op de camping is het plannen maken voor morgen. Deze zijn snel gemaakt. Danny gaat op jacht naar aas om te vissen en Grady denkt erover om naar een markt te gaan hier in de buurt. Uiteraard alles nog steeds op de fiets. Terwijl we plannen zitten te maken, stopt er een fiets op het tegenover ons liggende “veldje”. Een vreemde snuiter, op een opoe-fiets. Bijna geen bagage. Misschien vandaag iets secuurder zijn met het afsluiten en het op slot zetten van een en ander. Morgen weer verder.

1. Marlous:
    25 augustus 2021
    Word nog spannend zo....met de meneer op de opoe fiets! Alles altijd safe! Ben ik mee opgegroeid he! Fijne dag weer!