Een rustige dag en Danny gaat in tegen zijn principes.

25 augustus 2021 - Rotterdam, Nederland

woensdag 25 augustus 2021

De vreemde snuiter van gisteren hebben we niet meer gezien. Wel staat zijn tentje er nog. Eerste een beetje uitslapen. Dan het gebruikelijke ontbijt. Dan even terugkijken op gisteren. Het was super gezellig zo met de familie om ergens een vorkje te prikken.

Na het ontbijt stapt Danny op de fiets om het verse visaas aan te gaan schaffen. Gelukkig is een geschikte winkel niet ver weg. Met behulp van Google Maps blijkt het minder dan 3 kilometer van de camping te zijn. Toch is de route wat lastiger dan gedacht. Stel je de routeplanner in op de fiets wordt je hier en daar over voetpaden gestuurd. Met een beetje alternatieve route weet Danny het winkelcentrum te bereiken waar hij zijn aas weet aan te schaffen. Snel terug naar de camping. Hengels klaar maken en ingooien.

De vangst wil niet echt lukken. Op de hengel van ons nichtje (zit standaard in de uitrusting) weet Danny 2 visjes te vangen. Karpers e.d. willen niet toehappen. Tussendoor gaat Grady op de fiets naar één van de lokale markten. Blijkt beperkt tot een stuk of acht kramen. Wel neemt ze de nodige verse spullen mee, zodat we de komende dagen genoeg vitaminen binnen krijgen.

De bewolking neemt toe en er dreigt een beetje regen. Danny besluit om de luifel dicht te draaien en alle buitenspullen op te bergen in de “garage”. Precies op tijd. Wanneer alles netjes is opgeborgen begint het te miezeren. Gelukkig is alles droog binnen.

In dat zelfde tijdsbestek is Grady nog even naar haar schoonzus gefietst. Even wat boeken ophalen die ons nichtje in Woerden die  van bepaalde serie graag leest en ons nichtje in Hoorn al heeft gelezen of geen interesse meer heeft.

Daarna gewoon een gemakkelijke campingmaaltijd. Pasta. Saus hadden we nog meegenomen uit de vriezer thuis. Inmiddels is miezerregen behoorlijk aan het doorvallen. Er moet toch worden afgewassen. Normaal doet Danny het afwassen in de daarvoor aangewezen plekken in het sanitairgebouw. En dan afdrogen bij je eigen plek. Maar Danny heeft alle stoelen e.d. al opgeruimd, dus mag hij deze keer (tegen al zijn principes in) afdrogen bij de spoelkeuken. Gelukkig is het heel rustig en staat er niemand achter hem te wachten. Wat hem betreft is dit echt een uitzondering, ingegeven door het mindere weer.

En dan is er nog een extra verrassing. Een neef uit de Kaats-kant van de familie vindt het wel heel leuk om nog even langs te komen en een beetje bij te praten. Was heel gezellig en super dat die  grote kerel het de moeite waard vindt om ons ook nog even op te zoeken op de camping. Een mooi en waardevol gesprek, en daar houden we wel heel van. In de loop van de avond vertrekt hij weer naar zijn eigen stekkie in Amsterdam.

Waarheen we morgen trekken, weten we nog niet. Dat gaan we straks vaststellen. Waarschijnlijk wordt het een nachtje aan de kust, maar zeker weten doen we het nog niet. Slaap lekker.

1. Frank:
    25 augustus 2021
    Oeps, regen. Wij vertrekken morgen weer ri.huis. Geniet maar lekker van jullie vakantie.