Een mooie eerste dag op Monza!

1 september 2023 - Monza, Italië

vrijdag 1 september 2023

Om acht uur werden we gewekt door één van onze Duitse buren met een Gute Morgen, Gute Morgen op de luidsprekers. Ook wel weer stiekem een beetje lachen. Eerst maar lekker ontbijten en dan de tassen inpakken. Wat willen we meenemen. Water, broodje, zoutje, batterypacks, regenponcho, tickets, camera. Volgens ons hebben we dan alles. De fietsen startklaar gemaakt. We gaan het proberen met de fiets. Grady had gisterenavond al een beetje gekeken naar de route. Dwars door het centrum heen. (Je mag hier op de fiets door het winkelgebied, wel snelheid een beetje aanpassen). Alsmaar rechtdoor en dan kom je vanzelf de borden naar de entree van het circuit tegen. Blijkt helemaal te kloppen. Iets meer dan 10 minuten trappen en dan zijn we er. We worden gewezen op een plek waar we de fietsen moeten achterlaten. Vastgezet aan een hek naast een busje van de politie. Lijkt ons wel veilig. Nog 1 kilometer wandelen en dan kunnen we ons plekje op de tribune vinden. Even oversteken. Komt zowaar Valteri Bottas op de fiets voorbijgereden. Andere coureurs (konden niet zien wie) laten zich onder begeleiding van de lokale politie naar het circuit brengen.

We hebben een uitstekende plek, vinden wij. Uitkomen laatste bocht, Parabolica, precies midden tussen ingang pitlane en finish. Heel bijzonder om te zien wanneer de wagens uit de bocht komen met 200+ en wanneer ze de pitlane ingaan binnen 100 meter afremmen naar 80 kilometer per uur.

Wat hebben we gezien? Vrije training F3, F2, F1, kwalificatie F2, en tweede vrije training F1. Een mooie ervaring. Fietsen weer opzoeken. Op de terugweg even in de stad een terrasje opgezocht voor een klein hapje. Dan door naar de camping, die nu bijna vol is. Even schrijven, een spelletje en dan lekker proberen te slapen, ondanks de live-muziek die wordt gespeeld op het terras. Op naar morgen.

1. Tiny poel:
    1 september 2023
    Max nog niet gezien? Mooie dagen toegewenst
  2. Frank:
    Lekker ff dansen met live muziek, Danny. Welterusten
  3. Anja Verbrugge:
    Mooie dagen op Monza
  4. Ditty Oppelaar:
    1 september 2023
    Jij bof wel Danny met een mooi verjaardags cadeau. Geniet er lekker van. Hoop dat het droog blijft. We denken aan jullie veel plezier
  5. Carla poel:
    1 september 2023
    Super dat je nu echt je kafo aan het verzilveren bent!
    Geniet daar maar lekker!
  6. Mylène:
    2 september 2023
    Super leuk, van ochtend tot de avond, alles draait om de Formule 1!
    Heel veel plezier 🏎️
  7. Elly:
    2 september 2023
    Ik hoop zo dat Max gaat winnen zondag als jullie erbij zijn