En weer een mooie stad.

30 augustus 2023 - Lugano, Zwitserland

woensdag 30 augustus 2023

Het wordt misschien een tonig, maar weer hebben we beide heerlijk geslapen. Wanneer de gordijnen opengaan blijkt al snel dat het heerlijk weer is. Dus kunnen we deze vakantie voor de eerste keer buiten ontbijten. Heerlijk. We maken er een rustige ochtend van. Beetje lezen. Al weer een bakje koffie. In de loop van de ochtend besluit Danny boodschappen te gaan doen. Op de fiets. Niet zo heel ver weg van de camping is een grote supermarkt, dus dat inkopen doen moet wel gaan lukken.

En het lukt. Het fietsen hier in de stad blijkt toch wel een linke bezigheid te zijn. Heel veel verkeer, geen fietspaden, scooters die links en rechts inhalen. Dus maar snel aanpassen aan de scooters en dan kom je er wel.

We hebben wel zin om naar het centrum van Lugano te gaan. Gezien de risico’s die kan lopen op de fiets, en er een stevige klim zit in de route naar de stad, besluiten we om het OV te nemen. Het mooie hier in Zwitserland is dat wanneer je hier als toerist een overnachting boekt, je via een speciale (regionale app) gratis toegang hebt op het lokale OV. Dan ook nog eens het geluk dat het treinstation op nog 200 meter van de camping is, is de keuze snel gemaakt. We nemen de trein.

Bij het uitstappen zien we dat we boven aan de stad staan. Ze hebben een mooi mini- metrolijntje gemaakt om snel naar beneden te komen. Binnen minder dan 25 minuten staan we midden in het centrum van Lugano. Lekker beetje slenteren, mensen kijken, mooie gebouwen en noem maar op. We komen op ons rondje wel heel veel harten tegen. Dat blijkt een festival te zijn voor allrs waar je hart snellen van gaat kloppen…..  Dan wordt het tijd om te gaan lunchen. Snel een tafeltje gevonden en we hebben heerlijk bij de Italiaan gegeten. Dan nog weer even door het centrum lopen en op naar de waterkant. Heerlijk geluierd op een paar strandstoelen aan de rand van het meer. Genieten van hetgeen allemaal op het water gebeurt.

Trein terug richting camping. Glaasje, luieren, lezen en dan de laatste voorbereidingen treffen voor de route naar Monza. Slaap lekker.

1. Carla poel:
    31 augustus 2023
    Veel plezier in Monza !!!
    Mooie stad Lugano, ov is altijd een belevenis op zich!
    Kus vanaf de andere kant van de wereld
  2. Tiny poel:
    31 augustus 2023
    Weer een goed bestede dag gehad lees ik en fijn dat het weer meevalt geniet er maar van 😘😘