Lekker opgeschoten en beter weer.

29 augustus 2023 - Lugano, Zwitserland

dinsdag 29 augustus 2023

Na een middag, avond en nacht met heel veel regen, gaat tijdens het ontbijt de zon voorzichtig schijnen. Wat gaan we doen? We hebben gisteren geen echte plannen gemaakt. We willen e.e.a. laten afhangen van het weer. Grady checkt de verwachtingen. Deze zijn niet verkeerd. Dus we wagen het erop om richting Italië door te reizen. Eerst nog even naar Kiesen. Een kleine 20 kilometer vanaf Bern. Daar zit een echte campingwinkel waar we de laatste ontbrekende campingspullen willen scoren. Dat lukt. Weer terug richting Bern en dan via afslag 13 een mooie binnendoorroute oppakken via Langnau. Nog wel wat regen, maar de route is fantastisch. Met prachtige vergezichten. Als je de sneeuw erbij denkt zitten we in een prachtig skiegebied.

Wel de nodige tunnels. Op naar Luzern. Ooit de stad van de Kapel brücke die helaas is afgebrand. Volgens ons wordt er regelmatig een  grote roeiwedstrijd gehouden, de Rothsee regatta. De Rothsee hebben we echter niet gezien, wel op de verkeersborden. Inmiddels zitten we wel weer op de Rijkswegen.

We pakken de snelweg weer terug op en kunnen lekker opschieten dus, behalve als er files ontstaan. En die komen we ook echt tegen. Aansluiten, afwachten, meerijden en dan lost de file zich vanzelf op vlak voor de St. Gotthardtunnel. Ruim 17 kilometer tunnel. Heel bijzonder. Hoe lang zouden ze daar aan het bouwen zijn geweest? Misschien toch maar eens opzoeken op het WWW.

We rijden lekker verder en het weer wordt steeds beter. Danny begint het rijden een beetje zat te worden voor vandaag. Zes uur lang sturen is ook wel genoeg. Grady zoekt snel een camping op in de buurt. Zij vindt er eentje in Agno bij Lugano. Daar sturen we op aan. Miepie (onze navigatie) wil ons weer een heel smal straatje doorsturen, gaat niet lukken. Sterker nog, we mogen er niet eens door. Beetje omrijden, Miepie negeren en de bordjes volgen: camping gevonden. Er is nog plaats. Het is een basic camping maar de voorzieningen zien er uitstekend uit. We besluiten twee nachten te blijven. Nog minder dan 100 kilometer naar Monza te gaan waar we overmorgen, donderdag willen aankomen. Dus morgen lekker een dagje relaxen, misschien een beetje fietsen en wat boodschappen doen om het weekend door te komen. En het weer: 24 graden, blauwe lucht en veel zon!

1. Tiny poel:
    29 augustus 2023
    Fijn dat alles goed gaat en het weer meevalt lekker een extra dag op de camping , slaap lekker vannacht en een goede reis verder
  2. Frank:
    29 augustus 2023
    Volgens wikipedia:
    De tunnel werd tussen 1970 en 1980 gebouwd naar een ontwerp van de Zwitserse ingenieur Giovanni Lombardi.

Lekker hoor, de zon. Geniet ervan.
  3. Elly:
    30 augustus 2023
    Fijn dat het weer niet meer zo slecht is