"Na 100 meter heeft u uw bestemming bereikt aan de linkerkant”.

21 september 2022 - Alvor, Portugal

woensdag 21 september 2022

En inderdaad, het heeft fors geregend vannacht. We hebben zelfs de dakluiken moeten sluiten om geen lekkage te hebben. Slaapt wel lekker hoor, zo met het getik op het dak. Na de gebruikelijke handelingen voor vertrek eerst nog weer een keertje de waterhuishouding op orde brengen. Gaat hier op de camping gemakkelijk en je weet nooit wat je nog tegenkomt.

Even voor kwart voor negen vertrekken we echt. Eerst ongeveer 170 kilometer over een doorgaande weg. In Frankrijk noemen ze het Route Nationaal, wij provinciale wegen. We schieten lekker op. De laatste honderd kilometer tolweg. Gaat nog sneller. We zijn er bijna. Nog een paar kilometer door de omgeving van Portimão. We naderen de camping in Alvor. Het plaatsje heeft zelfs een eigen vliegveld, wat we snel voorbij rijden. Dan zijn we er bijna. Helaas hadden we geen huisnummer kunnen invoeren in Miepie. Dus het laatste stuk maar de bordjes van de camping volgen. Ja daar is het. Linksaf. Net even te vroeg blijkt al snel. We rijden weg van de camping. Daar waar mogelijk zo snel mogelijk keren en terug de straat uit. Zijn we net tien meter te vroeg links gegaan en hebben we dus nooit te horen gekregen: “U heeft uw bestemming bereikt”.

We mogen zelf een plekje kiezen op een gedeelte van de camping. Er zitten nogal wat hoogteverschillen in de nog vrije plekken. Daarbij opgemerkt dat het hier afgelopen nacht ook gespookt heeft, en er dus diverse plekken nog onder water staan of volledig met weggestroomd zand. Na een beetje zoeken vinden we een plekje wat wel droog en redelijk vlak is. Gelukkig gevuld met grind en niet met zand. Scheelt ook weer veel vuil onder de schoenen.

’s Middags lekker rustig aan en alvast een beetje plannen voor morgen. Kijken of we de trouwlocatie kunnen vinden en of deze een beetje gemakkelijk met de fiets is te vinden en of het in het donker, vrijdagavond, goed te doen is om op de fiets terug te keren naar de camping. Gelukkig neemt de hinder van de pols van Grady af en dus durven we morgen wel weer samen op de fiets te stappen. Lekker gegeten in een restaurant naast de camping. Nu nog wellicht een spelletje. Blog bijwerken en dan zien we wel.

Tot morgen.

1. Carla poel:
    21 september 2022
    Voorzichtig aan morgen!
  2. Tiny poel:
    21 september 2022
    Fijn dat jullie goed op je bestemming zijn aangekomen en het iets beter gaat met de pols, slaap lekker