Aangekomen in Mierlo

10 september 2021 - Mierlo, Nederland

vrijdag 10 september 2021

Wat we vanmorgen zouden gaan doen, waren we snel uit. Eerder deze week schreven we al dat het centrum van Roermond ons wel beviel. Dus eerst daarheen. Het Designer Outlet Centre ligt tegen het centrum aan, dus daar kunnen we de bus gemakkelijk parkeren. Kaartje trekken. Ruime plek kiezen en dan moeten we echt door het Outlet Centre richting stad. We kunnen ons inhouden en laten de winkels letterlijk links en recht van ons liggen. We lopen het centrum in en kiezen een leuk terras voor een bakkie leut. Donkere wolken trekken zich samen boven de stad. Gelukkig zitten we onder een hele grote parasol wanneer het begint te regenen. Maar ja, geen paraplu of regenjas meegenomen. Dan nog maar een tweede bakkie.

Wat wel aardig is om te schrijven, we hebben de navigatie nog steeds ingesteld staan op negeren van Rijkswegen. Hierdoor rijden we een deel van de route (tegendraads), die we eergisteren op de fiets hebben gereden. Ook mogen we weer gebruik maken van een veerboot over de Maas. Het zesde pondje deze vakantie. Een voordeel van het volgen van deze routes is, dat je hele mooie omgevingen ziet en op plekken komt waar je normaal gesproken nooit van zijn leven zou komen. Ook kom je plaatsnamen tegen waarvan je nog nooit hebt gehoord.

Na het bezoek aan Roermond, dan toch eindelijk richting Mierlo. Tussen weilanden, door bossen en wederom een mooie route. Na ruim een uur vinden we de camping. Wel even een heel stevige regenbui tussendoor. De maximum snelheid gaat terug naar minder dan 30 kilometer, gewoon geen zicht. We krijgen een prima stek toegewezen. Alleen jammer dat het nog steeds regent, dus even wachten tot het droog wordt voordat we de luifel uitdraaien en de stroom aansluiten. Duurt een half uurtje en dan snel op de fiets om wat boodschappen te doen.

Even tussendoor. Wij zijn niet van het schrijven van recensies. Dus ook nu niet. Daarom noemen we ook geen namen, maar dit is wel een heel mooie boerderij-camping. Zo kom je ze naar onze mening maar zelden tegen. Nogmaals, geen namen, zoek deze plek maar zelf op.

En zowaar, de zon breekt nog door. Het terrein droogt lekker op en we zetten zelfs de stoelen nog even buiten. We hebben bij het inchecken nog een mooi kaartje gekregen met fietsroutepunten in de omgeving. Na de pastamaaltijd stelt Grady een leuk rondje rondom Mierlo samen voor morgen. Ongeveer 22 kilometer. Nu maar hopen dat dat een beetje klopt. Na dat rondje gaan we de familie hier opzoeken. Al veel te lang niet gezien. Volgens ons 8 jaar geleden. Bijkletsen is echt wel weer nodig. Ze wonen vlak bij de camping dus dat gaat geen enkel probleem worden. Plannen voor na het weekend zijn al wel een beetje gemaakt maar nog niet helemaal zeker. Daarover later meer.