Leuke fietstocht, een griffioen en familiebezoek.

11 september 2021 - Mierlo, Nederland

zaterdag 11 september 2021

Het regent af en toe vannacht, dus nu maar hopen dat het snel droog wordt, maar vooral blijft. Na een wat verlaat ontbijt, maken we de fietsen klaar voor de door Grady uitgezette tocht. Via wat fietspaden door het bos, langs de provinciale weg komen we al snel aan in Geldrop. Hier een onverwacht routebordje. Beetje verdekt opgesteld. Rechtsaf, door een kasteeltuin. Even door een woonwijk en dan weer tussen de landerijen. Op weg naar Nuenen. Maar laten we de buurtschappen Varkensput en Eeneind vooral niet vergeten. Off all places. Aan de buitenkant van Nuenen rijden we over een pad met gladde kasseien. Het lijkt Luik Bastenaken Luik wel. Blijkt het vandaag ook nog open monumentendag te zijn en dat is in Nuenen en omgeving breed ingevuld. Niet dat we daar interesse in hebben, maar toch worden we aangesproken door één van de vrijwillige gidsen. Blijkt, volgens deze gids, dat we net het oudste verharde fietspad van Nederland hebben gereden. Hoe was dat een gehobbel met de houten en massief rubberen banden in de vroegere jaren? Dan via Vaarle en Luchen weer terug naar Mierlo. Om maar een paar plaatsen te noemen. We komen uit in het centrum en besluiten een bakkie te doen op het terras van het hotel waar we 8 jaar geleden hebben overnacht na familiebezoek hier in het dorp. Het is voor zover we kunnen nagaan geen hotel meer, maar nog wel een restaurant annex bar.

Zoals een aantal van de volgers weten, zijn Danny en Grady altijd tijdens hun vakanties bezig met hun verzamelingen. Danny brandweerbeeldjes en Grady met griffioenen. De score deze vakantie viel tot nu toe erg tegen. Danny één beeldje gescoord in Deventer en Grady nog niets gevonden. Gisteren, onderweg naar het boodschappen doen, vonden we vlak bij de camping op een gebouwtje eindelijk een hele mooie schildering van een griffioen, maar helaas geen camera bij ons. Dus na afloop van de fietstocht (bijna 21 kilometer) toch maar even een paar plaatjes geschoten. Vandaag hadden we de camera wel bij ons.

De fietstocht, en het bakkie koffie, waren uitstekend gepland. Op het moment dat we terugkomen bij de camper begint het te regenen. Er staat ook een behoorlijke wind, waardoor droog zitten onder de luifel eigenlijk ook geen optie is. Dan maar naar binnen. Uiteindelijk nog even een broodje en wanneer het droog lijkt te zijn, op de fiets naar de familie. Een ritje van nog geen 10 minuten, hebben we uitgevonden op de kaart. We zijn nog niet van de camping af, of het begint weer te spetteren. Toch maar doorrijden.

We zijn van harte welkom bij J en J. Nogmaals een bak koffie, wat lekkers erbij en vooral heel veel bijkletsen. Is ook wel nodig na 8 jaar. Zit gewoon veel te veel tijd tussen. Gelukkig kunnen we vandaag de dag elkaar een beetje volgen via de social media, maar dat is toch anders. Het was weer super gezellig, zoals gewoonlijk. Na een paar uurtjes pakken we de fietsen weer en keren terug naar de camping. En weer regen. Luifel nat, stoelen nat. Dus pakken we niet in. Hopen dat het een beetje wil opdrogen vannacht. Nog even naar de F1 kijken, hapje eten en dan de avond in.

Plannen voor morgen zijn klaar. De camping voor komende dagen is geboekt. Nu maar hopen dat het weer een klein beetje mee wil zitten.

1. Corine:
    11 september 2021
    Succes, en geniet er nog even van.
  2. Frank:
    11 september 2021
    Heb je nog ff onderzoek gedaan naar de tekst onder de Griffioen die eindigt op sagitta????