Een rust(ige) dag.

9 september 2021 - Roggel, Nederland

Donderdag 9 september 2021

We zijn inmiddels drie weken onder weg en we hebben er nog één te gaan. Wat gaat de tijd toch veel te snel. Zoals gisteren al gezegd hebben we voor vandaag besloten een rustige dag in te plannen. Eerst lekker een beetje uitslapen. Dat lukt maar deels. Komt mogelijk door het schitterende weer in de ochtend. Uiteindelijk toch maar ontbijten, zowaar onder de luifel. Daarna een lekker bakkie koffie en dan een beetje lezen. Langzaam zien we meer bewolking komen. Dat is ook voorspeld: Meer wolken, aanwakkerende wind en verandering van temperatuur. Toch besluit Danny rond de klok van elf uur zijn visspullen te pakken en gaat hij proberen wat moois aan de haak te slaan. Gisterenavond heeft hij al een en ander voorbereid. Het is net te verlopen naar de vijver, dus heeft hij het hoogstnoodzakelijke aan visspullen uitgezocht die hij kan meenemen op de fiets. Dat lukt prima.

Na een uurtje komt Grady even buurten. Nee, helaas nog niets gevangen. Wel heel veel mooie vissen zien springen. Grady gaat terug naar de camper en komt terug met haar eigen hengel en een aantal broodjes voor de lunch. Langzaam zien we de beloofde weersverandering komen, maar toch blijven we nog even zitten. Wie weet, vangen we nog iets.

In een bosperceel vlak naast de camping zijn ze volop bezig met omzagen van bomen. Dus echt rustig is het niet bij de visvijver. Wat wel opvalt, als er een boom is omgehaald en op de grond klettert, springen er meerdere vissen boven het water uit. Misschien dat de onrustige vissen daarom niet willen bijten.

Zo rond een uur of vier besluiten we toch maar om te stoppen. Terug naar de camper. Danny ruimt alle visspullen op en net wanneer hij klaar is, wordt er op de camping een bericht rond geroepen over de geluidsinstallatie. Er is onweer en bliksem op komst. Iedereen wordt verzocht het buitenzwembad te verlaten en zijn of haar kampeermiddel op te zoeken.

Wij draaien snel de luifel in, bergen de tafel en stoelen snel op. Net wanneer alles is opgeborgen breekt het “noodweer” los. Het valt alles mee. Hier en daar een donder, geen flits. Even een stevige bui van een paar minuten en dan is het alweer voorbij.

Voor het avondeten doen we eens een keer gemakkelijk. We halen wat bij de frituur en het smaakte gelukkig prima. Straks maar eens kijken wat we de komende dagen gaan doen. De camping is in ieder geval al geboekt. Morgen voor twee dagen naar Mierlo. Maar dat is maar een kleine 40 kilometer verderop. Dus wat gaan we doen voor de rest van de dag? Moeten we straks maar eens gaan overleggen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl