Het advies en een mooie rit.

6 september 2023 - Triesen, Liechtenstein

woensdag 6 september 2023

Toch nog even het advies van de Duitse dame besproken. Wij beiden weten als adviseurs dat een advies slechts een advies is. Je kunt het opvolgen of naast je neerleggen. Toch volgen we het deze keer maar op. Bijtijds vertrekken we vanaf de camping. Eerst nog even afrekenen en dan op weg. Nee, eerst nog even wat boodschappen doen. En dan echt op weg. Geheel tegen onze gewoonte in gaat de route over de Autostrada en andere Rijkswegen. Noordwaarts. Gelukkig hebben we geen enkele last van files. Die weet Miepie prima te omzeilen. Dan weer terug in Zwitserland. We volgen de A13. Vlak voor de St Bernardino-tunnel , 7,7 km, maken we een stop voor de lunch. Grady maakt een lekkere uitsmijter en Danny scoort in de Raststätte met tankstation een nieuw souvenir. Zo groeit de verzameling en maken we mensen weer blij. We hebben tenslotte ons eigen huisje bij ons. Meerdere kilometers voor de tunnel San Bernadino verandert de A13 van een 4-baans weg in een 2-baans weg. De nodige klimmende kilometers, haarspeldbochten en noem maar op. Ook passeren we enkele dorpjes. Dat geeft toch wel het gevoel van het binnendoor rijden zoals we graag doen met de vakantie.

Zo rond een uur of twee passeren we de grens van Zwitserland met Liechtenstein. Geen (voormalige) grenspost gezien. Het is enkel aan de vlaggen naast de weg te zien dat we de grens zijn overgegaan. Nog maar een paar kilometer te gaan en dan komen we aan op de camping. De receptie is gesloten, maar er ligt een lijst met vrije plekken waaruit we mogen kiezen. Even een beetje puzzelen en we kiezen voor stek 50 op de terrassen-kamping. Mooi uitzicht op de omliggende bergen.

Na bijna 300 kilometer is het heerlijk relaxen onder de luifel. Beetje lezen, soms een beetje indommelen en dan plannen maken voor morgen. We halen de oerdegelijke Hollandse stalen rossen maar weer van de fietsendrager om een beetje in de omgeving rond te kunnen kijken. We kunnen ogenschijnlijk heerlijk fietsen langs de Rijn. Gaan we morgen uitproberen.

Ook hier is het internet niet geweldig. We hopen dus het verhaal met wat kunstgrepen wel te  kunnen plaatsen, maar de foto’s blijven nog steeds achterwege. Nog steeds geduld dus. Helaas.

1. Anja Verbrugge:
    6 september 2023
    Het is leuk om te lezen 😍
  2. Elly:
    6 september 2023
    De verhalen zijn inderdaad ook leuk hoor!
  3. Frank:
    6 september 2023
    Dus de echte vakantie is nu begonnen. Lekker fietsen maar.
  4. Tiny poel:
    7 september 2023
    Leuk hoor in gedachten reis ik mee goede reis