Aftellen en dan echt naar huis

25 oktober 2013 - Internationale luchthaven Changi, Singapore

vrijdag 25 oktober 2013

Vanmorgen hebben we ons best gedaan om een beetje uit te slapen. Dat is niet helemaal gelukt. We wilden wat langer slapen om langzaamaan weer in het Europese tijdschema terecht te komen. Vanuit Singapore is het toch nog steeds zes uur tijdsverschil. We hebben het kunnen volhouden tot rond half acht. Als je dan terugrekent dat we vier weken lang hebben gehandeld met een verschil van 9 uur, dan is het lang niet gek. Op het gemak opstaan, het is al erg benauwd buiten en van de airco krijg je ook alleen maar een droge kriebelhoest. Dan maar naar de ontbijtzaal. Ook hier, net als vijf weken geleden, heerlijk romantische verlichting, gezellige zitjes. Het eten is goed verzorgd en smaakt prima. Nadat we onze magen vol hebben, gaan we terug naar de kamer. De weinige spullen die we bij ons hebben inpakken en een plan maken om de dag door te komen. Vlak bij het hotel ligt China-Town. Weten we nog van een paar weken geleden. Op het gemak, aanpassen is het devies want het is warm en erg benauwd, dus tempo omlaag, lopen we er heen. Het is alsof je een andere wereld binnenloopt. Wel gezellig druk en langzaamaan gaan alle winkeltjes en stalletjes open. Toch zijn we nog te vroeg, dus even plannen aanpassen. Kaart op schoot en even familieberaad over wat we nog willen zien.

Als je de reisgidsen moet geloven, moet je de winkelcentra op Archid Road hebben gezien, anders ben je niet in Singapore geweest. Even puzzelen en we hebben al snel het plan rond. Metro, groene lijn, één hakte. Overstappen rode lijn, drie haltes en dan staan we er middenin. En ja, het is de goldcoast van Singapore. Alle grote, maar vooral dure merken, hebben er hun superstores. Niet te betalen, maar wel leuk om weer eens te hebben gezien. Nog ergens een broodje eten en dan weer met de metro richting hotel. Danny heeft gisteren gezien dat we wel wat tijd door kunnen brengen aan het zwembad. Dat doen we dan ook maar. Nog een paar uur te gaan en dan komt Schumi ons weer halen. Misschien straks nog ergens een hapje eten.

We hebben heerlijk gegeten in het hotel.

Nadat we een paar uurtjes luierend en lezend hebben doorgebracht aan het zwembad, hadden we gelukkig ook de gelegenheid om lekker even te kunnen douchen bij het zwembad. Was wel even lekker na zo´n zweterige dag. Daarna naar het restaurant. We hebben eerst de kaart maar even geprobeerd te bestuderen. Uiteindelijk besteld en heerlijk gegeten. Nog een uurtje te gaan, en dan komt de taxi ons ophalen. Even na half negen lopen we maar alvast naar buiten en wachten we daar op Schumi, of één van zijn collega´s. Wanneer we op een muurtje zitten te wachten, valt het ons op dat er op een vreemde plaats een heel mooie witte Mercedes staat geparkeerd. Zeker van een directielid. Ineens zien we wat rumoer rond de ingang. Blijkt het de chauffeur van de Mercedes te zijn die op zoek is naar ons. Hij zoekt twee mannen, dat staat op zijn ritopdracht. Maar gelukkig vinden we elkaar en snel stappen we in de witte auto. Snel, maar gelukkig wel met een rustig ritje, staan we op de luchthaven. Inchecken hoeven we niet. Hebben we gisteren in Perth al gedaan. Snel door de controle en dan nog een bak koffie. Nog even wat tijd zien door te komen en dan ruim dertien uur vliegen naar Amsterdam. Hopen dat we een beetje kunnen slapen.

Zo, na zes weken, is het misschien wel even een moment van evalueren. Tienduizenden kilometers gereisd. Meerdere hotels gehad. Kleine twintig campings bezocht. Heel veel gezien en gedaan. Soms ook dingen niet gedaan of gezien (je kan niet alles doen en moet soms keuzes maken). Alles is gelukkig erg goed verlopen. Alle reserveringen en boekingen waren prima geregeld. Dank hiervoor aan het reisbureau. Wij kunnen in ieder geval weer terugkijken op een reis waarbij we super veel indrukken hebben opgedaan, blij zijn de familie weer even te hebben gezien, en heel voorzichtig al weer ideeën hebben voor een volgende reis. Nu nog even geduld hebben, straks paar uur proberen te slapen en morgenochtend alvast weer een paar van onze geliefden in de armen sluiten.

Als laatste willen we alle mensen die ons de afgelopen weken gevolgd hebben, vragen hebben gesteld, hebben gereageerd, allen hartelijk danken daarvoor. Jullie zullen ontgetwijfeld, hopen we, veel plezier gehad hebben aan het lezen van onze verhalen. Wij hebben plezier gehad om het te schrijven en af en toe te reageren.

Tot een volgend vakantieverhaal.

Grady en Danny

1. Raymond:
    25 oktober 2013
    Superleuk om jullie verhalen te lezen. Hoo voor jullie op een voorspoedige terugvlucht en alvast welkom thuis.
    Groetjes van Raymond Corina en Naomi
  2. Miranda:
    25 oktober 2013
    Welkom thuis,dan gaan we het nu doen met de verhalen op de bank. En heel veel foto's. Tot gauw.
  3. Frank:
    Tot straks:)
  4. Corine:
    25 oktober 2013
    Goede laatste vlucht. En snel tot ziens in het pietoreske Barendrecht.
    Kussen en knuffels van Iris en Martijn.
  5. Marlous:
    Heb jullie gemist!

Liefs!
  6. Kees Siemann:
    Hoi Danny & Gradie,

Heb genoten van jullie reisverhalen, gaat weer kriebelen om weer eens terug te gaan...
    Goede thuisreis en tot gauw.

Gr. Kees
  7. Remco:
    Home Sweet Home.
  8. Bob:
    26 oktober 2013
    Prachtige reis en erg leuke verslagen ervan. Goed reis terug. Straks op het werk wat ervaringen uitwisselen met een bak koffie.