Het is bijna zo ver

10 mei 2014 - Barendrecht, Nederland

Zomervakantie 2014.

En dan sta je al weer voor de keuze. Wat gaan we doen deze zomervakantie? Gaan we vroeg, gaan we laat? Hoogseizoen, laagseizoen, tussenseizoen? Blijven we dichtbij of gaan we ver weg? Gaan we op pad met onze antieke vouwwagen, pakken we de caravan van pa en ma of gaan we op een andere manier op vakantie? Wikken en wegen. Gebruikelijk, zo rond de kerstdagen is het afstemmen wat we willen. Jij daar, ik hier. Eén ding was al zeker, de eerste week van juni gaan we naar Normandië. Die staat vast. Deze week was al snel geboekt. We gaan weer samen met onze vrienden naar deze heerlijke omgeving, waar ook wij inmiddels de weg aardig weten te vinden. Dan agenda trekken. Wanneer heb jij al afspraken, wanneer ik? Kunnen we schuiven met de afspraken? Na heel veel puzzelen komen we er uit. We willen niet wachten tot september. Dan maar eind juni, begin juli. Nee, kan ook niet. Laten we het super Vitesse-kamp niet vergeten. Uiteindelijk zit er niets anders op dan, net als 2 jaar geleden, al half mei met vakantie te gaan. Agenda blokken, verlof aanvragen en dan alsnog bestemming kiezen. Maar nog veel belangrijker: hoe gaan we reizen? Eigenlijk zijn we er snel uit. We zijn (al zeggen we het zelf) inmiddels ervaren camperaars. Dus ook dit jaar gaan we weer een mooie camper huren. Bestemming is snel gevonden. Dit jaar valt de keuze op Zuid-Duitsland. Rondje Bodensee. We hebben er allebei heel erg veel zin in. Niet te ver weg. Kun je in principe in één dag naar toe rijden. Beetje route bepalen en dan gas op de plank.

Nog wel even oppas regelen voor het huis. Gelukkig blijkt al weer geen probleem. Heerlijk toch, zo veel lieve vrienden en vriendinnen die graag willen oppassen. Hoeven we daar ons ook gen zorgen om te maken en weten we zeker dat ons stekkie bewoond is en dat tijdens ons verblijf elders alles thuis ook gewoon door kan gaan. Op voorhand al vreselijk veel dank daarvoor.

De afgelopen dagen alvast een beetje de trip voorbereiden. Spullen klaarzetten en verder aftellen. Nu nog even twee handen nodig voor het aftellen, maar al snel is één hand genoeg. Komende week nog wel enkele verplichtingen. Hoop dat we wel lekker ontspannen kunnen toewerken naar de mooie trip. Eerst twee weken touren. Dan camper inleveren, auto inpakken en dan nog lekker een weekje ontspannen met z’n 4-en op een mooie stek in Frankrijk.

1. Marlous:
    10 mei 2014
    T is jullie gegund! Geniet ervan!

Liefs van ons.
  2. Corrij Vonk: