Aan alle leuke dingen komt een eind

13 juni 2012 - Winterswijk, Nederland

Vanmorgen zijn we weer op het gemak gestart. Lekker een beetje uitslapen, verse broodjes halen in de winkel en dan ook nog een verse bak koffie, de laatste overigens. De koffie is op. Twee kilo koffie er doorheen gejaagd de afgelopen weken. Kan ik morgen nu wel starten? We zeggen de buren gedag en verlaten de camping.

Aan de hand van de stadsplattegrond van gisteren vinden we heel gemakkelijk de route. Dat we in de stad nog wel even een wegwerker een zere schouder bezorgen is zijn eigen schuld. Hij staat al buiten de wegafzetting (waar ik echt wel rekening mee houd) maar maakt op het moment dat we hem passeren ook nog een stap achteruit. Raak. Sukkel. Waarschijnlijk zijn cursus VCA nog niet gehad. Klein stukje rijksweg, en dan weer binnendoor. Op naar Winterswijk. Net voor de grens zien we een aankondiging voor iets over zandsculpturen. Eerst maar doorrijden naar Obelink. Na ruim twee uur rondgestekkerd te hebben, hebben we alles gevonden wat we willen aanschaffen.

Dan de zandsculpturen opzoeken. Is net aan de andere kant van de stad maar met behulp van de borden, vinden we het gemakkelijk. Het bezichtigen van dit evenement is zeer zeker de moeite waard. Slechts negen zandsculpturen, maar zeer zeker goed het verhaal weergegeven. Het verhaal gaat over de ontwikkeling van de regio door de eeuwen heen.

In de brochure die we krijgen staan een aantal campings vermeld. We vragen nog even na, of één van deze campings de moeite waard is. Ook zeker aan te bevelen. Ook deze plek weten we gemakkelijk te vinden. Hemelsbreed is het recht achter Obelink. Dus roep hier niet deze naam, want dan valt de gehele camping in duigen. Nog even lekker genieten van het lekkere weer. Stoeltje, boekje, glaasje. Dan helaas al weer naar het restaurant van de camping. Even rekken. Er is ook voetbal te zien. En aangezien we geen TV aan boord hebben, willen we toch wel ergens naar het belangrijke potje kijken. Inmiddels zijn we halverwege de eerste helft en zitten we met 22 mensen rondom de bar te kijken naar de verrichtingen van de oranje leeuwen. Nu maar hopen dat we straks kunnen juichen. S\

Straks als de wedstrijd is afgelopen, brengen we ons laatste nachtje door in Trac Men. Jammer. Maar ook na vier weken komt er een eind aan leuke dingen. Helaas, einde vakantie, morgen weer thuis. Morgen busje schoonmaken en vrijdag vroeg weer inleveren. Bijna 4000 kilometer met de auto. Bijna 130 kilometer met de fiets. Heel veel kilometers gewandeld. Veel te weinig kunnen vissen. 19 campings aangedaan. Gaan we terug? JA. Hebben we het naar onze zin gehad? JA ZEKER. Aan te bevelen? Ja, doen we, zeker Denemarken. Nu maar weer wachten op de volgende reis.

Alle mensen die ons gevolgd hebben, en sommige die ook hebben gereageerd: heel fijn dat jullie ons hebben gevolgd en af en toe een reactie hebben achtergelaten. We hopen dat jullie een klein beetje plezier hebben kunnen meekrijgen van de vele geneugten en mooie momenten die wij de afgelopen vier weken hebben gehad. Dank, Grady en Danny

1. Germa:
    13 juni 2012
    Hey Danny & Grady,

Jullie zijn weer bijna thuis. Ik heb enorm genoten van jullie verhalen de afgelopen weken. Zoals jullie weten ben ik niet echt reislustig, maar er is een reis die ik heel graag zou maken. Met een camper door scandanavie. Dus wat dat betreft alleen maar nog meer aangestoken door jullie verhalen.

Gr. Germa
  2. Carla poel:
    14 juni 2012
    Hi lieverds ik heb weer genoten van jullie verhalen, en zal jullie graag in mijn armen sluiten het weekend.
    Want gemist in levende lijve heb ik jullie zeker, en toch het idee gehad dat jullie niet zo ver weg waren door jullie verhalen.
    tot snel en dikke kus carla
  3. Henk en Lia:
    14 juni 2012
    Ja, inderdaad een eind. Maar het blijft wel hangen al jullie genoten hebben. Dan kun je er weer een poosje tegen.
    Hartelijke thuiskomst en er weer tegenaan na het weekend.
    Wellicht zien we jullie. Yvonne is zondag jarig. En we moeten nog een en ander bespreken voor Duitsland.
    Maar rustig aan in het begin.