We gaan terug

1 september 2013 - Barendrecht, Nederland

Vorig najaar was het weer het gebruikelijke: misschien wat vroeg, maar wat gaan we komende zomer doen met de vakantie? Alles tegen elkaar afwegend, waren we er eigenlijk heel snel uit. We gaan terug, terug naar Australië. In 2010 hebben we het daar uitstekend naar ons zin gehad, heel veel gezien en een schitterende reis gemaakt. Dus waarom zouden we niet teruggaan? En we gaan terug. Dan komen de volgende vragen naar boven drijven. Wanneer gaan we, hoe lang, via waar, hoe gaan we reizen enz. enz. Maar we zijn er uit gekomen. Als de plannen klaar zijn, wordt het een kwestie van aftellen naar het vertrek, maar vanaf kerst 2012 tot het moment van koffers pakken duurt het weel heel erg lang. Dus tussendoor maar eerst even wat anders.

Vlak voor kerst vorig jaar, eerst samen met J e C even 2 dagen naar Karlsruhe in Duitsland. Even heen en weer voor een concert van Runrig. Op de terugweg uiteraard de kerstmarkt in Keulen meepakken (spreekwoordelijk dan). Hier en daar een dagje of paar dagjes vrij en er dan samen even tussenuit. Vanaf begin dit jaar heeft Danny het heel erg druk op zijn werk en is veel in het land aan het werk. Er moeten 1600 vacatures worden vervuld en daarvoor is hij regelmatig enkele dagen in Zwolle, Leiden en Utrecht. Daarnaast loopt het werk op kantoor in Rotterdam ook gewoon door. Vlak voor de zomer levert hij zijn brandweerpieper in en hangt hij zijn helm aan de wilgen. Weer een beetje meer vrije tijd. Dus in juni even een extra weekje richting Normandië. Samen met F en C een heerlijke week gehad, waar we alle 4 van hebben genoten. Daarna gaat het echte voorbereiden pas echt beginnen. De plannen worden steeds concreter. Route wordt uitgestippeld, data worden gepland, internet afgespeurd en de benodigde documenten worden aangevraagd. Nu nog even iemand zien te vinden die op ons huisje wil passen voor de periode dat wij Down Under zijn. Gelukkig weten we 2 mensen bereid te vinden. De eerste periode zal R de honneurs waarnemen; planten verzorgen, post in de gaten houden en zorgen dat er iemand in huis is. De tweede periode zal M het overnemen. Fijn zulke lieve mensen in je omgeving te hebben waarop je kunt vertrouwen.

Gisteren hebben we de reisbescheiden allemaal opgehaald bij het reisbureau. Het is een hele stapel geworden. Maar ja, dat krijg je bij zo’n mooie lange reis waarbij we veel verschillende dingen gaan doen. Nu kan het echte aftellen pas gaan beginnen. Maar wat gaan we nu eigenlijk allemaal doen?

Binnenkort vliegen we van Amsterdam naar Singapore, verblijven daar 3 dagen en vliegen dan via Sydney naar Cairns, aan de oostkust van Australië. Verblijven dan 1 dag in een hotel en mogen de volgende morgen de camper gaan ophalen. Een vergelijkbare camper zoals we 3 jaar geleden ook hadden. Dan hebben we 4 weken de tijd om via Brisbane, Sydney richting Melbourne te reizen. Zoals de route er nu uitziet, ruim 4000 kilometer, bijna helemaal langs de kust. Dan een binnenlandse vlucht naar Perth (westkust) en een paar dagen bij de familie op bezoek. Daarna zit het er weer bijna op. In 2 dagen weer via Singapore naar Amsterdam en weer naar huis. Nu nog de details gaan voorbereiden, wat willen we gaan doen en zien? Waarschijnlijk zal het vooral zo zijn dat we ter plekke gaan bekijken wat de moeite waard is. Dat hebben we vorige keer ook gedaan en dat is ons uitstekend bevallen, niet te ver van te voren plannen, gewoon maar zien wat je tegenkomt. Wel hebben we enkele tips gekregen van een collega van Danny. Die is net terug en heeft een deel van de geplande route gereden. Zitten enkele uitdagende tips tussen. Nu maar hopen dat we de geadviseerde locaties weten te vinden. Hierover zullen jullie ongetwijfeld later meer.

En nu: aftellen.

1. Elly&Kees:
    1 september 2013
    Ik kijk er al naar uit,de reisverhalen .Fijne vakantie
  2. Irene Bakker:
    1 september 2013
    Wanneer gaan jullie precies weg? Fantastisch hoor, dat jullie weer gaan.
  3. Frank:
    1 september 2013
    We spreken elkaar nog wel ff voor jullie vertrek
  4. Anita:
    2 september 2013
    Ik kijk nu al uit naar alle verhalen, heel veel plezier!
    maar ik zie jullie binnenkort nog voor een uitgebreide knuffel X
  5. Ditty Oppelaar:
    10 september 2013
    Nog even geduld samen. Over een paar dagen dan is het zover. Ik bel jullie voor dat jullie vertrekken.
    Ik verheug me nu al weer op jullie verslag.Lieve groetjes.Ditty