Ook aan alle mooie dingen komt een eind.

13 september 2018 - Barendrecht, Nederland

Donderdag 13 september 2018

Dinsdagmiddag zijn we de weg naar het centrum naar benden gelopen. Een beetje winkelen en een hapje eten. Diverse winkels zijn gesloten omdat het een soort van rustdag is. In een paar winkeltjes scoort Danny normaal nog wel wat voor zijn verzameling, maar deze zijn allemaal gesloten. We zakken neer op een terras en eten erg smakelijk. Nog een beetje rondstruinen en een paar boodschappen doen. We gaan met de kabelbaan omhoog. Komen we vlak bij de camping uit en hoeven we niet de klim omhoog lopend te maken. Nog even lekker genieten van de zon en Danny voert een gezellig gesprek met de buren. Ook motorrijders, dus het onderwerp is gemakkelijk gevonden. Tegen de schemering gaat ieder zijn gang. Wij gaan naar binnen. Nog een bak soep, broodje en dan afwassen. We spelen nog even een spelletje kaart en gaan dan naar bed.

Gisteren eerst maar weer eens een keertje echt uitslapen. Het loopt al tegen tien uur wanneer we uit bed rollen. Koffie. En nog één. Rond het middaguur lopen we het centrum in. We hebben besloten om een beetje cultuur op te snuiven. We gaan één van de grotten bezoeken. Nee, niet de gebruikelijke, maar eentje die begin twintigste eeuw bewerkt is, naar voorbeeld van de katakomben van Rome. Een rijke textielfabrikant heeft deze na laten bouwen. We genieten van de rondleiding, ook al storen we ons soms aan het gedrag van de andere toeristen. Maar ja, je gezelschap heb je niet altijd voor het kiezen. We proberen ons niet te storen aan die andere gasten en volgen de gids. Een Belgische dame, die een aardig verhaal heeft.

Na de grotten lopen we weer door het centrum. Danny weet nog een paar beeldjes te scoren. Nog even op zoek naar een lekker biertje, maar het wordt een lekker ijsje bij één van de vele ijssalons. Dan weer met de kabelbaan omhoog. De luifel rollen we alvast in. Het is nu nog mooi weer en er is voor de komende uren regen voorspeld. De luifel droog indraaien lijkt ons wel prettig. Hoeven we deze morgen thuis niet te hoeven laten drogen. Ook pakken we vast de stoelen en dergelijke in, dus geen spullen meer buiten. Binnen ook nog een beetje opruimen en dan nog een spelletje en lekker gaan slapen.

Vanmorgen bijtijds opgestaan en het zwarte monster klaar gemaakt om te vertrekken. Nog even het chemisch toilet legen, zo ook de vuilwatertank, en dan aan de gang. Nog een kleine tweehonderd kilometer naar huis en dan zit het er echt op. Een heerlijke en mooie vakantie. Ook aan leuke dingen komt een eind, jammer genoeg.

Even voor het middaguur komen we weer thuis aan. Bus leeghalen en schoonmaken. We doen het op ons gemak. Gezien de afgelopen jaren weten we ook precies wie wat gaat doen. De huiskamer en gang staan inmiddels vol met alle spullen die we uit de bus halen. Dan de waterslang naar buiten, ook de stofzuiger. Grady gaat aan de gang met de binnenboel, Danny gaat de buitenkant aan het wassen. Een kleine twee uur later is alles aan kant en staat het zwarte monster weer te glimmen voor de deur. Wat nu verder? De eerste spullen naar zolder. Zakken met wasgoed. Campeerspullen. Zullen we de camper alvast terugbrengen? Of doen we dat morgen? Voor de deur past het busje niet echt, dus dan maar bellen met de verhuurder. Ja, we kunnen terecht. Dus gaat Danny in de loop van de middag ons verblijf van de afgelopen vier weken maar terugbrengen.

We kunnen terugkijken op een heerlijke vakantie. Over het algemeen heerlijk weer. Mooie temperaturen. Heel veel nieuwe indrukken en mooi plekken. En ook al weer heel veel plannen voor de toekomst. Maar ja, je hebt het vier weken naar de zin gehad. En dan ben je weer thuis. Vier weken lijkt lang, en dat is het ook. Maar soms zou je nog (heel) veel langer weg willen blijven. Vooral om het gevoel van onafhankelijkheid te willen vasthouden. Laten we maar terugkijken op weer een mooie reis en gaan dromen van een volgende.

En dan nu het eindresultaat van alle competities:

Vissen: 0-0, de hengels zijn de kast niet uit geweest.
Wandelen: geen idee, maar het zijn er zeker meer dan dertig.
Fietsen: in ieder geval 50+
Jeu de boules: niet gespeeld
Kubb: niet uitgepakt
Skibbo: heel veel tegen heel weinig, in het voordeel van Grady uiteraard
Autokilometers: bijna 3400, dus ver onder ons gemiddelde
Genoten: ja zeker
Plannen voor volgende reis: meer dan voldoende

Ook deze reis weer heel dank voor het volgen. Ook voor het plaatsen van reacties. We hopen dat een ieder er van heeft genoten om ons op deze manier een beetje heeft kunnen volgen. Wij vonden het leuk om te schrijven en jullie reacties te lezen. Graag tot de volgende reis. Dikke knuffels van ons.

1. Corine:
    Welkom thuis😘
  2. Ditty oppelaar:
    13 september 2018
    Hoi hoi,thuis is ook lekker en alles weer z'n plekje. Nog een lekker weekeinde voor de boeg. Welkom thuis . Bedankt voor jullie leuke verhaal. XXX
  3. Gerard van Osch:
    13 september 2018
    Welkom thuis, nu nagenieten van alle opgedane indrukken.
  4. Bob Iken:
    13 september 2018
    Grady en Danny. Ik wil jullie enorm bedanken voor de prachtige reisverslagen, de foto’s en het kampeergevoel. Twee ervaren mensen die de nukken en nokken tijdens een vakantieperiode moeiteloos hebben doorstaan en wederzijds aanvullend gevoel hebben gegeven. De winkels dicht of slecht weer of ....... geen aanvullingen op de Brandweerverzameling. Ach..... samen ...... top toch
  5. Frank:
    13 september 2018
    maat, ik heb weer genoten van je verslagen. fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.
  6. Elly:
    14 september 2018
    Dank jullie wel voor de leuke en mooie vakantie verhalen ik heb er weer van genoten 👍Gr Elly
  7. Henk Stoopendaal:
    14 september 2018
    Kan me aansluiten bij de vorige schrjjvers. Heb mijn reacties met plezier geschreven. welkom thuis. Tot ziens.
  8. Mylène:
    14 september 2018
    Net als alle anderen hierboven heb ook ik het erg leuk gevonden om met jullie " mee te reizen" !
    Hartstikke bedankt 😀