We zijn weer onderweg

21 augustus 2020 - Sint-Maartensdijk, Nederland

vrijdag 21 augustus 2020

We zijn weer onderweg.

Zoals inmiddels een beetje gebruikelijk wordt er rond de feestdagen nagedacht over de vakanties voor het komende jaar. Zo ook afgelopen kerst. Wat gaan we doen? We hebben een hectisch jaar achter de rug en willen toch wel een beetje meer rust. Al snel komen we tot een passend programma. Half maart een weekje naar de zon, Gran Canaria. In juni onze vaste week naar Normandië, op de ons inmiddels meer dan vertrouwde plek. En dan later in augustus en / pof september 4 weken met een camper naar midden en Noord Duitsland. We hebben al schik tijdens het maken van de plannen.

Voor de eerste vakantie maar snel het virtuele reisbureau opzoeken. Al snel vinden we een leuke locatie, all inclusivedeze keer. Lekker gemakkelijk. We kijken er echt naar uit. Dan wordt het zaterdag 14 maart. Dag voor vertrek. Voorzichtig de koffers gepakt. Zondagmorgen om 2 uur zullen we vertrekken naar Schiphol. Vriendje Frank speelt taxichauffeur. Zaterdagavond 8 uur journaal. Vanaf maandag gaat Spanje op slot, code rood. Wat gaan we doen? Zelf annuleren of afwachten op de reisorganisatie? Zaterdagnacht om 00.30 uur krijgen we bericht van het virtuele reisbureau. Reis geannuleerd. We krijgen vouchers. Mooi geregeld. Maar ja, we gaan niet weg, wat dan.

Inmiddels is in dat zelfde weekend bekend geworden dat thuiswerken verplicht wordt voor ons beiden. Grady veelal boven en Danny meestal beneden. Soms een wissel, afhankelijk van de afspraken. Lukt allemaal prima.

Dan maar hopen dat de situatie snel zal veranderen, zodat we in juni wel naar Normandië kunnen. Al snel blijkt dat ook dat helaas niet gaat lukken. Nog steeds thuiswerken en niet te veel buiten de eigen bubbel gaan.

In januari hebben we ook al de camper geboekt, om in augustus en september, zoals eerder geschreven naar midden en noord Duitsland te gaan. Met een beetje puzzelen met het verhuurbedrijf komen we uit op vertrek op vrijdag 21 augustus, en dan voor 4 weken. Maar gezien de situatie waarin we dit jaar met zijn allen leven, is het ook hier de vraag of we wel weg kunnen. We houden angstvallig de actualiteiten en de reisadviezen in de gaten. Na lang afwegen is er besloten dat we toch weg gaan. Alleen blijven we in ons mooie eigen Nederland. Alternatief reisprogramma is al snel bedacht.

En dan eindelijk. Berichtje van het verhuurbedrijf. Vanmiddag om 2 uur de camper op mogen halen. Alle mee te nemen spullen staan al in de huiskamer en in de gang. Gisteren en vanmorgen al druk bezig geweest om alles klaar te zetten. Zo snel mogelijk terugrijden naar huis. De straat half blokkeren met dat grote ding. Alles inladen en dan de motor aan de gang gooien. Zo rond half 5 gaat de vakantie echt beginnen. Alles ingeladen, thuis alles dicht en afgesloten en op weg naar Sint Maartensdijk op Tholen. Even gezellig bij vrienden langs. En dan draai je vlak bij huis de A29 op richting het zuiden, kijk je elkaar aan, en tegelijkertijd zeggen we tegen elkaar: JA EINDELIJK ECHT VAKANTIE. Eerst een stukje snelweg (A-29 / A-4), maar dan om het echte vakantiegevoel volledig terug te krijgen, bij Steenbergen de snelweg af. We hebben tenslotte vakantie, dus geen snelweg, maar binnendoor. Oude route, maar wat is er veel veranderd. Na een klein uurtje bereiken we de camping. En dan gaat het weer als vanouds. We krijgen een plekje toegewezen. Grady stapt uit. Geeft Danny aanwijzingen en binnen luttele seconden staat de camper op zijn plaats. Stroomkabel aansluiten, gaskraan opendraaien, stoelen en tafel  naar buiten. Luifel uitdraaien en vastzetten en dan is de vakantie echt begonnen. Nog 4 weken te gaan.

1. Corine:
    21 augustus 2020
    Fijne vakantie. Geniet ervan. 😙
  2. Frank:
    21 augustus 2020
    Mooi, doe maar helemaal niks. Dan duurt het lekker lang.
  3. Loes Duijst:
    Fijne vakantie.
  4. Miranda:
    Fijne vakantie
  5. Anita:
    22 augustus 2020
    Genieten in het mooie Nederland is zeker geen straf!
    Hele fijne vakantie 😎🍹
  6. Marlous:
    22 augustus 2020
    Fijne vakantie! Nederland is prachtig!
  7. Bea. Nobel:
    22 augustus 2020
    Fijne vakantie. Nederland is ook heel mooi
  8. Elly:
    22 augustus 2020
    🚍fijne vakantie toegewenst !