Een beetje shoppen

3 juni 2014 - La Haye-du-Puits, Frankrijk

Dinsdag 3 juni 2014

Eerst nog even een beetje ontspannen onder het genot van een bak koffie. Frank en Danny maken gebruik van de gelegenheid om hun computers op te starten en alle nieuwsberichten door te nemen. Het lijkt wel een kleine ICT-afdeling, maar we hebben toch vakantie? Ach, laat de jongetjes maar even spelem.

In Église doe je echt een stap terug in de tijd. 70 jaar in dit geval. Er staan tientallen militaire voertuigen uit de tweede wereldoorlog en er lopen honderden mensen gekleed in oude uniformen rond. Ook zijn er enkele mensen die rondlopen in “gewone kleiding” van die tijd of in feestkleding vanwege de bevrijding. Toch heeft het wel een apart sfeertje. We slenteren lekker door het centrum en maken uitgebreid foto’s. Op een zeker moment gaan de mannen naar de inmiddels gebruikelijke winkels. Even kijken of ze beide kunnen scoren voor hun verzamelingen.

Na nog een beetje rondgeredden te hebben door de omgeving keren we weer terug naar de camping. Het weer is inmiddels een beetje opgeknapt en het is zelfs aangenaam om buiten te kunnen zitten. F en C gaan achterover en D en G pakken de visspullen maar weer ter hand. Er wordt lekker gevangen. Jammer alleen dat Grady de middagsessie weet te winnen (8-6)  voor haar. Wel dient aangetekend te worden dat Danny materiaalpech heeft. Ondanks dat hij vlak voor de vakantie een nieuwe lijn op zijn molen heeft gezet, breekt deze lijn vandaag drie keer. Waarschijnlijk een slechte spoel.

Even eten. Macaroni ala Danny. Dan nog een bak koffie en Danny zoekt de waterkant weer op. Hij vangt er nog vijf en dus is ook deze dag voor hem weer een overwinning. Tegen het donker worden de vispullen maar inpakken en dan langzaamaan maar het mandje opzoeken. Met het getik van de regen op het dak, lukt dat uitstekend.

Verse broodjes en een bak koffie. Bijna kun je een dag niet beter beginnen. Het druppelt af en toe nog een beetje. Maar wat gaan we doen vandaag? De beslissing is al snel genomen. In de auto, richting Cherbourg. Inkopen doen. Twee vaste adressen. En we weten te slagen. De mannen breiden allebei hun verzameling uit en de kledingkast is straks ook weer een beetje voller. Dan lekker op de touristenstand terugrijden langs de kust, richting het zuiden. Mooie plekjes bezoeken en genieten van de omgeving.

Onderweg nog even weer (ja alweer) wat boodschappen gedaan en dan retour richting camping. Grady en Danny gaan weer vissen en Frank en Carla doen het rustig aan. Er wordt lekker gevangen. Na bijna twee uur vissen is het voer en het aas op, dus worden de visspullen ingepakt. Nog even opruimen en opfrissen en dan rijden we richting Barneville – Carteret. Ook weer zo’n traditie. Even een vorkje prikken bij Hermitage en uitkijken over de haven. Tijdens het maken van wat foto’s doet Danny een poging tot paaldansen. Ook plaagt hij Carla nog even tijdens een telefoongesprekje met één van haar kinderen. Levert eigenlijk best wel weer gekke plaatjes op.

Het eten smaakt weer heerlijk. Na het eten nog even bij de lossende vissersschepen kijken en dan snel terug naar de camping. Inmiddels is het gaan regenen, en behoorlijk. Maar we trekken ons er niets van aan, we zitten tenslotte heerlijk warm en droog in de caravan. Nu maar hopen dat het morgen weer droog is en dat we onze plannen kunnen gaan waarmaken.

O ja, tussenstand met het vissen: D 41, G 25. Skipbo, ben het even kwijt.

1. Frank:
    4 juni 2014
    He van Gaal, ben je er nu al uit wie de selectie zal verlaten???
  2. Marlous:
    4 juni 2014
    Geniet er maar lekker van! Jullie zijn toch wel wat gekkig me zijn allen ;-)
  3. Corrij Vonk:
    Hoi,
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben.
    Ja ,de oorlog zit mij nog goed in het geheugen,was nog heel jong maar of het gister was.!
    Als 1x in de maand het proefalarm ga,zit ik op de bank .
    Weet nog goed van de bevrijding.
    Neem mij niet kwalijk dat ik er over mailde.

Groetjes en nog fijne dagen
    Groetjes en nog heel fijne dagen.
  4. Henk Stoopendaal:
    4 juni 2014
    Hoe drinkt en smaakt de Franse koffie. geniet er van het is zo weer voorbij.