We zijn begonnen en bestemming bereikt

17 mei 2014 - Friedrichshafen, Duitsland

vrijdag 16 mei 2014

We zijn begonnen.

Even terug naar eerder deze week. De afspraak met het verhuurbedrijf was dat we woensdag mochten bellen of we de camper eerder konden ophalen omdat we de eerste huurders zijn. Dus, in de loop van de woensdag maar even bellen. Ja, we zijn nog steeds de eerste. Donderdagmorgen mogen we de camper al ophalen. “Moet ik nog iets meenemen?” Nee, niets speciaals, er wordt wel een toespeling gemaakt om gevulde koeken mee te nemen, niet direct, maar met enige omfloerste woorden spelen ze daar wel op in. Ik laat me natuurlijk niet kennen en neem tijdens het boodschappen doen wat lekkere kleine appeltaartjes mee.  Donderdagmorgen eerst wat andere afspraken en dan snel naar Oud Gastel. Even half tien loop ik naar binnen en een van de medewerkers, die ik blijkbaar gisteren aan de telefoon heb gehad, begint heel hard te lachen en weet direct wie een camper op komt halen. Snel worden de laatste papieren geregeld, wordt er uitleg gegeven en kan ik vertrekken.

Nadat ik lekker heb kunnen wennen aan de afmetingen van de wagen tijdens de rit naar huis, parkeer ik de camper voor de deur. Hem, of is het haar (ik weet het niet)zet ik maar vlak voor de deur. Aansluiten op het elektra, dan kan de koelkast (en de vriezer) alvast lekker koud worden. Alle spullen die we willen meenemen hebben we gisteren al klaar gezet.

Stoelen, tafel, BBQ, visspullen, keukenaccessoires, bestek, servies, koffieapparaat en noem maar op. Op mijn gemak ruim ik alles in. Stel de boordcomputer ook nog even in en doe het de rest van mijn eerste vakantiedag rustig aan.

’s Avonds nog even naar de jeugdbrandweer en dan een beetje op tijd naar bed. Wel willen vrijdag om acht uur starten en er moet voor die tijd nog wel het een en ander gebeuren. Kleding moet nog worden uitgezocht en ingeladen. Schoenen ook, en niet te vergeten, wat beddengoed en toiletspullen. Ook de fietsen moeten nog achterop. Dus: op tijd opstaan en dan vol aan de slag. Het is uiteindelijk half negen wanneer we de sleutel overdragen aan de oppas en wij instappen in onze mooie camper. Splinternieuw. Slechts 123 kilometer op de teller (waarvan ik er gisteren al 50 heb mogen wegrijden). We zijn dus de eerste gebruikers. Nu maar hopen dat alles ook echt goed werkt en draait. In een gemoedelijk tempo rijden we zuidwaarts. Dordt, Breda, Tilburg, Eindhoven en dan naar Venlo. Richting de A61 in Duitsland. Richting Aken, dan Koblenz, vervolgens Ludwigshafen en Karlsruhe. Dan Stuttgart aanhouden. Regelmatig stoppen we voor een hapje en een bakje. Het is toch best wel druk onderweg. Onze doelstelling is een plaatsje vlak bij Stuttgart, Metzingen. Daar willen we morgen, zaterdag, inkopen gaan doen, vooral kleding voor Danny. Midden in de stad zijn er vooral heel veel out let winkels. En vooral van merken die Danny graag draagt.

Met een klein beetje moeite vinden we  een camping in Bad Urach, een kleine 15 kilometer verderop. Een nette camping. Alleen jammer dat we voor het mooiste plekje(we kunnen kiezen uit een vijftal stekken) de stroomkabel net even een paar meter te kort is. Snel verkassen en uiteindelijk hebben we een we best wel mooie plek op plaats nummer 4. We zorgen dat alles helemaal klaar is. De bedden worden in  gereedheid gebracht. Nog even een beetje eten, plannen maken voor morgen en dan lekker slapen.

zaterdag 17 mei 2014

Bestemming bereikt

Die nieuwe bedden slapen best wel lekker. We hebben beide goed kunnen slapen. Na een rustig ontbijt met verse broodjes, zijn we op het gemak weer teruggereden naar Metzingen. We hebben de auto geparkeerd op een speciale camperplaats. Ruimte genoeg en ook nog vlak bij de winkels. Het kost maar een paar minuten lopen om midden in het centrum te staan. Als eerste naar mijn favoriete merk. Nee, namen noemen we niet. Maar de basis van dit wereldberoemde merk staat hier om de hoek. Broeken, shirts, alles is weer aangevuld.

En ik loop er de komende tijd dus ook weer netjes bij. Was wel fijn dat we al vroeg hier naar toe zijn gegaan. Rond het middaguur vertrekken we weer en alle parkeerplaatsen zijn dan al helemaal vol. Wij hebben iets meer dan 140 kilometer voor de wielen. Het doel is Friedrichshafen aan de Bodensee. We hebben in de gidsen een mooie camping gevonden waar we 2 nachten willen blijven staan. Het was een heel mooie route, volledig binnendoor over de zogenaamde Landes- en Bundesstrasse. Onderweg nog even wat boodschappen gedaan en ook een broodje gegeten. Even na half drie draaien we de camping op. Snel inschrijven en een mooie plek uitzoeken. Staat er voor ons in de rij een precies dezelfde camper te wachten. Hoe toevallig? Later begrijpen we dat die van hun al 3 jaar oud is. “Nou die van ons lekker niet, die is gans nagel neu”. We krijgen een schitterende plek toegewezen. Lekker de ruimte en uitzicht op het meer.

Als we alles hebben geïnstalleerd, gaat Grady even lekker op bed liggen. Ze is niet helemaal fit. Heeft een aardig griepje te pakken. Ik neem een biertje en geniet van het uitzicht. Straks lekker luie huismannenpraktijken. Niet koken, maar lekker eten in het restaurant van de camping. Vanavond maar kijken wat we gaan doen. Misschien een beetje lezen. “Gelukkig” geen spelletje Skipbo, konden we thuis niet meer vinden, en kan ik dus ook niet verliezen.

1. Miranda:
    17 mei 2014
    In duitsland kan je ook skipp-bo kopen hoor Danny, of ben je een angsthaas.
  2. Miranda:
    17 mei 2014
    Dus grady op naar een speelgoed winkel en skipp-bobkopen, geen excuus meer. Danny heeft het gewoon express vergeten :)
  3. Marlous:
    Lieverds,

Ziet er goed uit! Geniet ervan!

Liefs!
  4. Carla poel:
    17 mei 2014
    Wat een mzzl dat ik het voor de derde vakantie week zo kan pakken!!
    Grady beterschap en hopelijk blijft het weer zo heerlijk.
    Xxx carla
  5. Jacco:
    18 mei 2014
    Geniet van jullie vakantie !!