Zoekgeraakte stukken teruggevonden

18 mei 2014 - Friedrichshafen, Duitsland

zondag 18 mei 2014

Het plan was om vanmorgen lekker uit te slapen. We hebben een rustdag ingepland. Dat uitslapen lukt in het geheel niet. Ben al om half zes wakker en ik weet het in bed uit te houden tot kwart voor zeven. Het zonnetje schijnt dan al volop en ik besluit uiteindelijk om dan toch maar naar buiten te gaan. Even een broek en een vestje aan en dan de zon opzoeken. Echt genieten is het. Heel mooi om een camping te zien en te horen ontwaken. Tientallen vogels die hun best doen om met elkaar muziek te maken. Buren die met hun slaperige koppen richting toiletgebouw strompelen. Heerlijk, en toch voel ik me best wel fit, ondanks het vroege uur. Grady slaapt uiteindelijk tot bijna negen uur. Tussendoor heb ik lekker koffie gemaakt en geniet ik nog steeds van het weer en de omgeving. Ook al een klein wandelingetje om de camping gemaakt. Fantastisch uitzicht over het meer. De zon die zijn best doet om de nevel boven het water te verdrijven en toch ook al een heel mooi uitzicht over de besneeuwde bergtoppen in Zwitserland en  Oostenrijk.

Nadat Grady ook is opgestaan, samen lekker onder luifel ontbeten. Daarna nog een bak koffie en een beetje lezen. In de loop van de morgen de wandelschoenen maar eens aangetrokken. We lopen lekker langs het meer naar de stad. Het is zondag, dus alle winkels zijn gesloten met uitzondering van de barretjes en restaurants. Na een uurtje slenteren door het centrum zoeken we een terrasje op. Lekker een bak koffie met een stuk taart erbij. Dan terug naar de camping. Weer lekker langs het meer. Terug op de camping maar even de tas met tijdschriften opduiken. Hebben we tenslotte wat te lezen. En wat blijkt, in deze tas zit de verloren doos met Skip-bo. Moet ik er toch aan gaan geloven deze vakantie. Na een middagje lekker helemaal niets doen, eten we nog even lekker in het restaurant. Het is tenslotte vakantie, dus koken doen we zo min mogelijk. Na een heerlijke maaltijd zoeken we de bus op en maken we plannen voor morgen. Niet al te laat opstaan en kijken of we naar Mainau kunnen gaan. Daarna een camping opzoeken voor de nacht. Echt concreet worden de plannen niet. We willen vooral genieten van de omgeving en het mooie weer. Vandaag al ruim boven de 20 graden en dat moet, volgens de voorspellingen, de komende dagen alleen maar beter worden. Komt die korte broek die we gisteren hebben gekocht toch nog van pas. De avond afsluiten (ik kom er nu echt niet meer onderuit) met een spelletje Skip-bo. En natuurlijk, ik verlies alle drie de potten en sta dus al weer direct op grote achterstand. Nu maar hopen dat het weer morgen echt de voorspellingen volgt. Dan komt het allemaal weer goed.

1. Henk Stoopendaal:
    23 mei 2014
    Ga zo door denk ook an de gezondheid.