U heeft uw bestemming bereikt

29 mei 2012 - Stockholm, Zweden

We hebben de vakantiemodus nu echt wel in ons systeem zitten. Beetje uitslapen, ontbijten, koffie, inpakken en wegwezen. De winkel is al om 8 uur open, dus wanneer ik om tegen half negen mijn luiken maar eens open trek, kleed ik me aan en ga lekker verse broodjes halen. Dus niet, het is nog geen seizoen, dus verse broodjes alleen in het weekend. Dan maar ons gebruikelijke ontbijt. Wel even lekkere koffie meegenomen uit de winkel. Daarna alsnog inpakken en even na tien uur rijden we de camping af. Nog even tanken en dan op weg naar ons einddoel. Halverwege stoppen we nog een keer voor koffie. Rond het middaguur rijden we de gemakkelijk gevonden camping op. Voor de zekerheid hadden we Miepie ingesteld, maar ook de kaarten op de schoot er bij gehouden. Na 100 meter rechtsaf. Na 150 meter heeft u uw bestemming aan uw rechterhand bereikt. We zijn in Stockholm. Oke, tien kilometer van het centrum, maar we zijn er. Op deze camping is de receptie wel bezet, zelfs met 2 personen. Dat het nog geen echt hoogseizoen is blijkt wel uit het feit dat de winkel maar een paar uur open is en dat het restaurant alleen ’s avonds is geopend. We mogen zelf een plekje zoeken. Een beetje rekening houden met de wind (het waait inmiddels behoorlijk en die zorgt ervoor dat het minder aangenaam voelt qua temperatuur). Komt mijn “kompas-APP” op mijn telefoon toch nog een keer van pas. Noorden wind, dus de linker kant van Trac Men mag de klappen opvangen, kunnen we toch nog een beetje buiten zitten. De luifel zetten we voor de zekerheid maar niet op. Als we de bus neerzetten, kunnen we nog volop kiezen uit de beschikbare plaatsen. Na een beetje rondkijken vinden we een geschikte plaats. Grady zorgt voor een lekkere geroosterde boterham en ik zorg ervoor dat alles weer wordt aangesloten. Middagje stoel hangen voor de kar. Lezen, misschien even de binnenkant van de ogen bekijken. Toch maar even op zoek naar een goede visstek, we staan tenslotte aan het water en ik heb niet voor niets alles meegenomen. Dat vissen, gaat het hier niet worden. Pas op 2 kilometer afstand van de camping een mogelijk geschikte plek gevonden. Alleen is er met de fiets niet te komen, laat staan lopend met al je visspullen op je nek. Je moet een superstijl bospad aflopen om aan het water te komen. Dan maar hopen op de volgende camping, later deze week. Misschien wel de hengels alvast klaarmaken, zodat wanneer we onderweg iets tegenkomen we even kunnen stoppen en ik het een poosje kan proberen. Even een beetje boodschappen doen en dan de tas met tijdschriften er maar eens bijpakken. Heb tenslotte vanmorgen mijn tweede boek al uitgelezen. En die tijdschriften wil ik absoluut niet mee terugnemen naar huis. Bij het gebruikelijke rondje over de camping is het opvallend hoeveel Nederlanders er staan. Waren we de afgelopen dagen de enige kaaskoppen, nu is het merendeel van de gasten afkomstig uit het polderland. Wordt ook wel een beetje veroorzaakt omdat er zowel van de ANWB als de ACSI een georganiseerde groepsreis aanwezig is. Geeft toch bijna 50 extra Nederlandse eenheden (campers en caravans). In de loop van de middag loopt de camping behoorlijk vol. Het is zoeken naar een plekje en hier en daar volgt er al een discussie dat de camper of caravan te dicht op elkaar staat. Gewoon naast de wagen gaan zitten, kijken en genieten maar. Straks lekker koken en dan naar alle waarschijnlijkheid het gebruikelijke avondritueel. Grady zal zich in ieder geval gaan voorbereiden op de dag van morgen. Met de trein de stad in, het station is vlak bij de camping, en dan de echte toerist weer gaan uithangen.

1. Henk en Lia:
    29 mei 2012
    Dus de reis is eigenlijk volgens een redelijke planning verlopen.
    Dat kunnen denk ik alle nieuwe reizigers zeggen.
    Ook bijzonder: station naast de camping.
    De zomer is hier vertrokken. Zondag a.s. zelfs gewoon koud te noemen.
    Hartelijke groeten ook van Mamma.
  2. Marlous:
    29 mei 2012
    Leuk hoor...alle verhalen. Ik kan mijn pippi tijd nog herrinneren. Was meneer Nilson er ook?

Vanavond weer geverfd. Alle felle kleuren zijn weg....kan geen kwast meer zien!
    Haha!

Tot horens! Liefs!
  3. Frank:
    30 mei 2012
    Fijn te kunnen lezen dat jullie het prima naar de zin hebben.
    Carla mag 1 augustus weer naar huis. dus ...ook onze vakantie kan worden gepland. Vanavond weer een bijeenkomst geweest van het VBT. We willen toch het volgende seizoen ons meer richten op Fit en Gezond. Hiervoor moeten de statuten worden gewijzigd. Maar het qorum was niet voldoende. Dus... ff wachten dan maar. I.i.g ga door met genieten.
  4. "tante"Loes:
    31 mei 2012
    Hey Danny en Grady,

Weer erg leuk om jullie belevenissen te lezen. Zie alles zo voor mij.
    Hier nu miezerig weer,even wennen na al die mooie dagen.
    Veel plezier nog en groetjes uit Soest