Boel woei, regen en tradities

22 augustus 2020 - Sint-Maartensdijk, Nederland

zaterdag 22 augustus 2020

We hebben best wel lekker geslapen. De temperatuur is behoorlijk gezakt, alles tegen elkaar open gezet, dus lekker doorwaaien. Wel weer even wennen. Een vreemd bed. Bewegende wagen. Maar dat zal ook wel weer wennen. Danny is al vroeg wakker. Even naar het toilet, de details zullen we jullie besparen. Hij gaat direct coronaproof douchen. Daarna lekker lezen. Langzaamaan komt ook Grady tot leven. Koffie, thee en op gang komen.

De wind is behoorlijk aanwezig, boel woei zeggen we dan. Was ook voorspeld. En wat doe je op de eerste echte vakantiedag? Juist. Om even voor achten al op de fiets op weg naar één van de Duitse supers. Verse broodjes halen. We hebben afgesproken om bij onze vrienden op de camping te ontbijten. Wij zorgen voor de broodjes en zij voor het beleg. Om 10 uur schuiven we aan. Gezellig. Lekker.

Het weer begint te veranderen. Steeds meer wind. Veel beweging in de bomen. Boel woei. Dus gaat Danny wat eerder terug naar de camper. Toch maar luifel indraaien en de dakluiken van de camper een beetje sluiten. Na een poosje komt Grady ook terug naar de bus. En dan begint het te hozen. Alles wat nog niet dicht is, maar snel sluiten. We laten er ons niet door verstoren. Gewoon de dagelijkse dingen voortzetten. Krantje lezen, puzzeltje maken.

Onze vakanties staan vol van tradities. Fietsen, wandelen en spelletjes spelen. Vanwege de regen pakken we de Skipbo er alvast weer bij. En zoals gewoonlijk gaat Grady gelijk weer los. De eerste twee spelletjes worden door Danny al weer verloren.

Even wandelen naar het eind van de camping. Uitzicht over de Oosterschelde met uitzicht op de richting van Goes. Hevige regenbuien. Paar plaatjes schieten.

Door het wisselvallige weer zijn er wel mooie “Hollandse luchten” te zien. Terug naar de camper. Nog een spelletje. En zoals gebruikelijk wint Grady. Danny dus al na een paar potjes al op grote achterastand. Langzaam knapt het weer weer op. Misschien straks nog even buiten zitten. Dan strakjes naar Halsteren om met z’n 4en even lekker een vorkje te prikken, ergens buiten de deur. Nu maar hopen dat droog blijft.

Morgenochtend inpakken en op weg naar de omgeving van Hulst, Zeeuws Vlaanderen. Op bezoek bij (schoon)zus, zwager en nichtje. We kijken er naar

1. Miriam Rybier:
    22 augustus 2020
    Heerlijk genieten, is jullie gegund. Wij gaan dit jaar ook NL onveilig maken ipv het buitenland.
    Veel plezier!
  2. Marlous:
    22 augustus 2020
    Veel plezier en morgen groetjes aan de familei!