Onder het Zeeuwse water door!

23 augustus 2020 - Hengstdijk, Nederland

zondag 23 augustus 2020

Na het heerlijke eten in Halsteren weer teruggereden naar de camping. Was super gezellig. En gelukkig bleef het droog. Wel veel wind. Na terugkomst op de camping nog even een bak koffie en dan het busje weer opzoeken. Nog een beetje lezen en dan naar bed. Af en toe viel er nog een buitje. Lekker hoor dat getik op het dak. Dan weliswaar net even iets anders dan het bekende regennummer van Rob de Nijs, maar toch. We hebben heerlijk geslapen. Op het gemak opgestaan, beetje ontbijten. Valt er nog een buitje. Tussen de buien door nog even de dijk langs de Oosterschelde opgelopen. Ook vandaag een boel woei. We nemen afscheid van onze vrienden en even na elf uur vertrekken we. Eerst een stukje terug over Tholen, richting Bergen op Zoom. De navigatie stuurt ons over Antwerpen, maar daar hebben we totaal geen zin in. Dus net voorbij Poortvliet kiezen we voor de Oesterdam. Ook hier staat de wind strak op de zijkant. Maakt het rijden, in combinatie met de stevige regen, soms een beetje lastig. Tempo een beetje aanpassen en dan lukt het prima. Borden volgen. Eerst richting Goes over de A58, dan Terneuzen aanhouden. Westerscheldetunnel. 6600 meter onder het water doorrijden.

In Zeeuws Vlaanderen schijnt de zon. Vlak na de tunnel links af. Nog 14 kilometer te gaan naar de wereldstad Hengstdijk. We vinden nog snel even een parkeerplekje waar we even kunnen lunchen. Nee, geen afhaal. Gewoon de koelkast opentrekken en je eten klaarmaken. Nu snel op weg naar de familie. Zij verblijven voor een weekje op dezelfde camping. Zij hebben een chalet gehuurd.

Nog 2 kilometer te gaan. “Jullie hebben plekje 20 toegewezen gekregen. Maar dan staan jullie helemaal alleen op dat veld. We hebben het al nagevraagd, maar jullie mogen ook een andere plek kiezen.” Nichtje in de actieve stand. Uiteindelijk kiezen we ook voor een andere stek. Eén pad verder, plek 95. Net wat meer beschut en het bevalt ons gewoon wat beter.

We zijn nog maar amper geïnstalleerd, komt nichtje al met haar visspullen aanlopen. Want ja, oom Danny heeft beloofd: we gaan vissen in het meer. We zoeken eerst een mooie stek. Dan nog even het voer klaarmaken en dan zoeken we de waterkant op. Helaas nog niets gevangen, maar het was wel erg lekker zo langs de waterkant.

Onverwachts met z’n allen gegeten. Danny en zijn nichtje gaan nog even samen de hond uitlaten en vooral even lekker laten rennen. Nou dat heeft Buddy (de hond) geweten. Afgepeigerd kwam hij terug. De familie had zich ingeschreven voor een familie wedstrijd midgetgolf. Helaas konden Danny en Grady niet meer meedoen. Alle beschikbare plekken waren volgeboekt. Geeft niets. “Dan passen wij wel op de hond, en kijken we gezellig met jullie mee.”

En het was gezellig. IJsje tussendoor en dan alle holes aflopen. Dan allebei richting eigen accommodatie. Nog een beetje lezen, misschien een spelletje en dan lekker slapen. Morgen na het ontbijt het zogenaamde familieberaad. “Wat gaan we doen vandaag?” Danny hoopt op bezoek aan Hulst. 13 kilometer verderop. Kan hij nog wat visvoer aanschaffen en dan hopen op dat monster van een karper. We zullen zien.

1. Carola Golz:
    24 augustus 2020
    Zijn jullie op camping de Vogel?
    Fijne vakantie verder.
  2. Groetjes, Grady: