Brandweermuseum en wifi

30 augustus 2020 - Borculo, Nederland

zondag 30 augustus 2020

We hebben allebei een beetje onrustig geslapen, dus proberen we wat langer blijven te liggen op een zondag, dan normaal. Wil niet echt lukken. Om een uur of negen ontbijten, bakkie koffie en dan lekker lezen of een puzzeltje maken.

Vissen was gisteren niet echt mogelijk. Ten opzichte van onze plek, stond de sterke wind uit de verkeerde hoek. Ook hadden we geen zin op jacht te gaan naar een passende vergunning, dus ook vandaag geen hengelen. Even na het middaguur pakken we de fietsen en rijden naar het centrum van Borculo. Even op zoek naar een broodje. Met een beetje speuren lukt dat. Dan nog even een paar boodschappen doen bij de geopende AH. Eén van de weinige winkels die is geopend.

Dan gaan we naar het brandweermuseum. De plek weten we al. Gisteren hebben we de juiste locatie al gevonden. We zijn wat aan de vroege kant. Parkeren de fietsen en kijken naar de “Chevrolet” die op de parkeerplaats staat. Wel leuk, toevallig staat TS 45 in het kenteken, het oude roepnummer van de voertuigen van de brandweer Barendrecht. Danny moet wel even gniffelen.

Het is een leuk museum in een oude school. Er is best wel veel te zien. Na een uurtje zijn we klaar. We pakken de stalen rossen weer en rijden een klein stukje terug. Vlak bij zit ook nog een mooie watermolen. In de watermolen zit een brouwerij en proeflokaal. Ja, dat kun je niet overslaan. We nemen, volgens de geldende regels plaats op het terras en genieten van een drankje. Nog even in de molen kijken en dan terug naar de camping. Toch ongeveer weer 10 kilometer gefietst vandaag. Totaal nu ongeveer 60 kilometer al onder de wielen doorgedraaid.

Terug op de camping gaat Grady lekker zitten lezen. Danny is blij met de wifi. Zo kan hij de tweede helft van de F1 race in Spa toch nog kijken. Max derde. Daarna snel schakelen naar de tour de France. Nog ruim 40 kilometer te gaan.

Straks lekker eten. Nasi a la Danny. Daarna afwassen koffie, spelletje en dan weer proberen lekker te slapen, hopelijk deze keer wel een rustige nacht. Morgen een “lange” reis naar Winterswijk. Even langs de grootste kampeerwinkel in Nederland (volgens ons) en dan naar een camping in de buurt. Tegen onze gewoonte in hebben we gereserveerd. We hopen daar eindelijk eens weer een hengeltje uit te kunnen gooien.

Voor straks weer slaap lekker en tot het volgende verhaal.