Een standje van Henk

29 augustus 2020 - Borculo, Nederland

zaterdag 29 augustus 2020

Nou dat spelletje heeft Grady natuurlijk gewonnen. Af en toe valt er een buitje, maar wat kun je daar lekker op slapen. Al dat gedruppel op het dak.

Donderdag kwamen onverwachts Jeroen en Marloes en de kinderen ook nog langs. Het hele spul compleet, zeg maar. Uiteraard wel met de nodige afstand van elkaar. Frank en Danny hebben eerst nog boodschappen gedaan, want er moet natuurlijk wel gegeten worden. Tussen de middag met het hele spul gewoon simpel, broodjes. Voor ieder wat wils wat betreft het beleg.

Jeroen, Frank en Danny gaan met 2 van de 3 honden een boswandeling maken. Carla, Grady en Marloes gaan met de jongens en de derde hond, een wat kortere wandeling maken in een ander deel van het bos. Tiny en Henk blijven achter op de camping om de caravans en de camper te bewaken. De mannen zijn iets meer dan een uur onderweg over een afstand van ongeveer 6 kilometer. De meiden en de jongens zijn wat sneller terug.

Dan vertrekken Marloes en haar gezin weer naar hun eigen vakantieverblijf. De rest van de “familie” blijft achter en geniet van een glaasje en een hoop gezelligheid. Er wordt gezamenlijk gegeten. Pasta. Het smaakt prima. Nog even afwassen en een bak koffie. Ter afsluiting is er een geeltje met slagroom voor Tiny en Grady. Ieder verhuistnaar zijn eigen kampeermiddel. Beetje lezen en dan de klamme lappen weer opzoeken.

Op vrijdag een beetje uitslapen. Ontbijten en dan zien wat we gaan doen. Het zogenaamde familieberaad. Carla en Grady hebben gisteren al besloten om een kasteel te gaan bezoeken in Vaassen. Tickets zijn online al geboekt. Frank en Danny doen weer de dagelijkse boodschappen. Verder gewoon een relaxte middag voor de mannen. Frank zoekt zijn kussen op en Danny verdiept zich een tijdschrift over campers. Wanneer de dames weer terugkomen, in de regen, wordt er weer gezellig wat gedronken. Maar heel de dag stilzitten is ook niet alles. Dus maar even kijken wat er allemaal is meegenomen in de garage van de camper. O ja, Kubb is mee: Een spel met houten blokken en paaltjes die moeten worden omgegooid. Het speelveld is al snel opgezet. Teams zijn nog veel sneller ingedeeld. Grady en Henk tegen Frank en Danny. De verliezer mag als beloning afwassen. Het mannenteam wint uiteraard van het gemengde team. Dus wordt de afwas vanavond gedaan door Henk en Grady.

Chef-kok Frank maakt heerlijke pilav en daar wordt ruim van gegeten, uiteraard tussen de buien door. Dan alweer koffie. Grady en Danny gaan naar hun eigen hok. Eerst nog even de kachel aan de praat zien te krijgen. Door de vele regen is het toch wel wat vochtig geworden in de camper. Wanneer het een beetje is opgedroogd de bedden maar weer opzoeken. Danny heeft in de middag al het nodige opgeruimd, de luifel ingedraaid en het terrasmeubilair ingepakt in de garage. Is het in ieder geval allemaal droog opgeruimd en hoeven we morgenochtend voor vertrek niet veel meer te doen.

Na een heerlijke nacht, staat Grady bijtijds op. Haar wekelijkse wandeling met Carla en de honden staat weer voor de deur. Danny draait zich nog een keer om. Wanneer Grady na ruim een uur weer terugkomt heeft Danny zijn ontbijt al achter de kiezen. Grady propt ook nog wat naar binnen. Dan een bak koffie, de fietsen op de fietsendrager, stroomkabel opruimen, gas afsluiten, vuilnis naar de container. Nog even een bak koffie bij de “familie”, afscheid nemen (volgens de regels voldoende afstand natuurlijk) en dan op weg naar Borculo. Voordat we wegrijden krijgt Danny een standje van Henk. Al 2 dagen niet geschreven. Dat moet niet kunnen, dus opdracht: vanavond schrijven, hebben we weer wat te lezen.

Het ritje naar Borculo is ongeveer 80 kilometer, alles binnendoor. Hier en daar wat smal, vooral wanneer er grote landbouwvoertuigen uit tegenovergestelde richting komen. Zonder kleerscheuren komen we aan op de gezochte camping. We mogen gaan staan waar we willen op het camperveld. Dat lukt ons wel. Eerst nog even een broodje voor de lunch en dan halen we de fietsen van het rek af. Na de broodjes stappen we op de fietsen en rijden naar het centrum van Borculo. Ongeveer 4 kilometer. We doen nog even wat boodschappen en zoeken het brandweermuseum op. Ons eigenlijke doel van deze stop. We weten het al vlug te vinden. Even navragen of we een afspraak moeten maken voor morgen. Is niet nodig, het museum is groot genoeg om andere gasten te kunnen mijden.

Terug op de camping krantje lezen en lekker weer ouderwets luisteren naar Radio Tour de France. Beetje vreemde tijd van het jaar, maar wel lekker vertrouwd.

Na het eten even afwassen en dan zullen we wel zien. Programma voor morgen is al bekend. Slaap lekker.

1. Marlous:
    29 augustus 2020
    Was gezellig! Love jullie! Veel plezier!